مدیر‌کل تعزیرات حکومتی استان کرمان با اشاره به مضرات قاچاق کالا بر بدنه جامعه و اخلال در نظام اقتصادی کشور گفت: در سطح عرضه کالای قاچاق به‌صورت جدی وارد نشدیم و آمادگی کامل برای جمع‌آوری کالای قاچاق از سطح بازار کرمان وجود دارد.
کد خبر: ۵۲۹۷۰۴
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸ 26 November 2017
ارسلان میری صبح امروز در نشست سالانه بیسج اصناف استان کرمان اظهار داشت: قاچاق کالا باعث کاهش اشتغال داخلی و تضعیف تولید‌کنندگان داخل کشور می‌شود.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در سخنرانی‌های متعدد در مورد مقابله با قاچاق کالا و ارز در کشور گفت: مقام معظم رهبری در زمانی که رئیس جمهور بودند از قاچاق کالا در کشور به‌عنوان یک پدیده شوم یاد کردند و امروز نیز بر مبارزه با این پدیده شوم تاکید دارند.

مدیر‌کل تعزیرات حکومتی استان کرمان با بیان اینکه در مجموع قاچاق کالا باعث شکاف طبقاتی در جامعه و اخلال در نظام اقتصادی کشور می‌شود افزود: بدترین پیامدهای بد قاچاق کالا، پیامد اجتماعی آن است که بیشتر از هر چیز اهمیت دارد و ناهنجاری‌های جامعه را افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه قوانین مبارزه با قاچاق کالا در کشور ناکارآمد هستند و باید در این قوانین بازنگری شود خاطر‌نشان کرد: مصرف کالای قاچاق بر اساس فتوای برخی مراجع حرام است.

میری با بیان اینکه هر جنس خارجی قاچاق نیست و جنسی قاچاق است که از مبادی غیر‌رسمی وارد کشور شده باشد گفت: نظام کنترلی در مرزها باید توسعه پیدا کرده و مبارزه با قاچاق کالا از مرزها پیگیری شود.

وی با اشاره به اینکه قاچاق کالا بهداشت عمومی جامعه را نیز تهدید می‌کند افزود: اکثر جنس‌های کشف‌شده قاچاق از جمله مواد غذایی و مواد آرایشی بهداشتی، کالاهایی هستند که کیفیت مناسب نداشته و مصرف این کالاها، جان انسان را به خطر می‌اندازد.

مدیر‌کل تعزیرات حکومتی استان کرمان با بیان اینکه در بحث گوشی‌های قاچاق موبایل اقدامات خوبی انجام شد تصریح کرد: در سطح عرضه کالای قاچاق به‌صورت جدی وارد نشدیم و آمادگی کامل برای جمع‌آوری کالای قاچاق از سطح بازار کرمان وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار