مدیر‌کل محیط زیست استان کرمان گفت: تخریب‌هایی که به بهانه جاده‌سازی در زیستگاه خرس سیاه آسیایی صورت گرفته بود با دستور مقام قضایی متوقف شد.
کد خبر: ۵۳۰۵۱۸
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۹ 28 November 2017
رضا جزینی‌زاده مدیر‌کل حفاظت محیط زیست استان کرمان از مناطق تحت مدیریت محیط زیست شهرستان بم و همچنین منطقه حفاظت شده کوه شیر و پناهگاه حیات وحش زریاب و پاسگاه محیط‌بانی در منطقه دهبکری بازدید کرد.

مدیر‌کل محیط زیست استان کرمان در حاشیه این بازدید در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در بم اظهارداشت: ما مخالف توسعه نیستیم به شرط آنکه استراتژی توسعه پایدار، رعایت شود و چنانچه تعرض و تخریب و بوته‌کنی و برداشت‌های خاکی غیرمجاز صورت گیرد، برخورد قانونی و جدی خواهیم کرد.

جزینی‌زاده با بیان اینکه بعضی‌ها به بهانه توسعه در حال تخریب محیط زیست و منافع خود هستند افزود: تخریب‌هایی که به بهانه جاده‌سازی در زیستگاه خرس سیاه آسیایی صورت گرفته بود را با دستور مقام قضایی متوقف کردیم.

وی با اشره به اینکه در توسعه پایدار بایستی هر گونه فعالیت با توجیه اقتصادی و محیط زیستی بوده و حق نداریم محیط زیست آیندگان را پیش فروش کنیم گفت: نباید با عملکرد خودمان، نظم اجتماعی و طبیعی را بر هم بزنیم و رو در روی مردم قرار گیریم.

مدیر‌کل محیط زیست استان کرمان تصریح کرد: در این راستا مشارکت مردم از طریق سازمان‌های مردم نهاد که ماهیت آنها مطالبه‌گری منطقی است، به‌عنوان دلسوزترین قشر، از اهمیت ویژ‌ای برخوردار است.

وی خاطر‌نشان کرد: فصل‌الخطاب کار ما در محیط زیست اجرای سیاست‌های کلی محیط زیست که از طرف مقام معظم رهبری به سران سه قوه ابلاغ شده و همچنین رویکرد زیست محیطی دولت است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار