معاون فرهنگی قوه قضائیه با اشاره به اینکه عدالت با حق و حقیقت پیوند می‌خورد گفت: رسانه‌ها نقش مهمی در فرهنگ‌سازی و جریان‌سازی دارند.
کد خبر: ۵۳۱۲۰۴
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸ 29 November 2017
حجت‌الاسلام هادی صادقی امروز در نخستین جشنواره قلم و عدالت استان کرمان اظهارداشت: عدالت همیشه مورد خواهان مردم  در جوامع مختلف بوده و انتهای تاریخ با عدالت همراه است.

وی با اشاره به اینکه رسانه‌ها نقش مهمی در برقراری عدالت دارند گفت: خوشبختانه دیگر رسانه‌ها در جمع یک عده خاص و یا یک جمع حرفه‌ای نیست و البته این موضوع آسیب‌ها و مزایایی دارد.

معاون فرهنگی قوه قضائیه با بیان اینکه امروزه وجود رسانه‌های غیر حرفه‌ای باعث تولید اخبار و پیام‌های ناثواب شده است تصریح کرد: از هر 100 پیامی که در فضای مجازی منتشر می‌شود به جرات می‌توان به 10 پیام آن اعتماد کرد.

وی با اشاره به اینکه این حضور غیرحرفه‌ای رسانه‌ها کار رسانه‌های حرفه‌ای را سخت‌تر می‌کند افزود: به طور کلی در حال حاضر وضعیت رسانه‌ها در کشور مناسب نیست و باید تلاش کنیم وثاقت خود را در این زمینه تثبیت کنیم.

حجت‌الاسلام صادقی با بیان اینکه رسانه‌ها کارکرد تفاوتی دارند و تا 15 کارکرد برای رسانه تعریف شده است گفت: اولین کارکرد رسانه حرفه‌ای آگاه‌سازی جامعه است و مردم باید حقایق را بدانند تا عدالت را درک کنند.

وی با بیان اینکه عدالت یعنی پاسداری از حقوق دیگران و اینکه حقوق دیگران را به رسمیت بشناسی خاطرنشان کرد: مردم باید مرزها را بشناسند و این وظیفه و کارکرد رسانه است.

معاون فرهنگی قوه قضائیه با بیان اینکه کسانی که قبلا در این کشور مسئولیت داشته و تخلفاتی داشته‌اند که در قوه قضائیه در حال رسیدگی است گفت: این  پرونده روند قانونی خود را طی می‌کند اما این آقایان با حضور در شبکه‌های اجتماعی به دنبال هیاهو، جوسازی، مظلوم‌نمایی و اهانت به ارکان نظام هستند.

وی با اشاره به اینکه این افراد خود را مدعی طرفداری مردم معرفی می‌کنند تصریح کرد: مردم بیش از هر چیز طرفدار عدالت بوده و زمانی خوشحال می‌شوند که عدالت برای همه به صورت یکسان اجرا شود.

حجت‌الاسلام صادقی با انتقاد از اینکه چرا رسانه‌ها در برابر اهانت به دستگاه قضایی ساکتند گفت: اگر اهانت به دستگاه قضایی رواج پیدا کند سنگ روی سنگ بند نمی‌شود.

وی با اشاره به اتفاقات اخیر گفت: مردم باید هوشیار باشند و ببینند چرا این اقدامات و اتهامات نادرست مورد استقبال شبکه‌های خارجی  قرار گرفته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار