مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمان گفت: ۱۰ اکیپ تخصصی در بخش های متاثر از زلزله در راور و کرمان مستقر کرده ایم تا واحدهای در آستانه آسیب را احصاء کنیم.
کد خبر: ۵۳۲۴۵۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳ 02 December 2017
علی سلطانی نژاد شامگاه جمعه در جلسه ستاد مشترک ستاد بحران و شورای تامین استان کرمان پیرامون جمع بندی اقدامات صورت گرفته در خصوص زلزله صبح امروز هجدک، اظهار کرد: بنیاد مسکن در ۶۸ شهر زیر ۲۵ هزار نفر ۶۰ هزار واحد شهری  و  ۱۶۹ هزار واحد روستایی را مقاوم سازی کرده است.

وی افزود: در شهرستان راور پنج هزار واحد بعد ار زلزله سال ۸۳ بازسازی و مقاوم سازی شد و در منطقه هجدک یک هزار و ۳۰۰ واحد مقاوم سازی شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۳ وقوع سیل یک هزار واحد در شهرستان رابر را تخریب کرد، گفت: سیل سال گذشته ۱۵ شهرستان تابعه استان را درگیر کرد که  ۱۰ هزار واحد مقاوم سازی شد و در راستای مقاوم‌سازی دو هزار و ۵۰۰ واحد انعقاد قرارداد بانکی انجام شده است که تا آخر سال این ظرفیت قانونی را ایجاد کنیم.

مدیر کل بنیاد مسکن استان کرمان با بیان اینکه گسل فعال در مناطق کوهبنان و زرند داریم، افزود: انعقاد ۱۰ هزار واحد مسکونی در راستای مقاوم سازی را شروع کرده ایم و این کار در مناطق شهری و شهرهای بزرگ در دستور کار است.

سلطانی نژاد عنوان کرد: ۱۰ اکیپ تخصصی در بخش های متاثر این حادثه در راور و کرمان مستقر کرده ایم تا واحدهای در آستانه آسیب را  احصا کنیم.

وی با تاکید به اینکه براساس نُرم تامین اعتبار برای مقاوم سازی در مناطق شهری ۴۰ میلیون تومان و تسهیلات شش میلیون تومان بلاعوض تخصیص داده می شود، اظهار کرد: در مناطق روستایی ۳۰ میلیون تومان و چهار میلیون تومان اعتبار بلاعوض در جهت مقاوم سازی اختصاص می یابد.

وی یادآور شد: بازسازی ۹۰۰ واحد تحت عنوان نقاط شهری و روستایی راور و بازسازی ۶۰۰ واحد در شهر کرمان نیاز به تخصیص اعتبار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار