مدیر‌کل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه مدارس استان کرمان تحت فشار روانی تعطیل شد، گفت: در شهر راور ۲۸ مدرسه غیرمقاوم و بدون استحکام بنا وجود دارد.
کد خبر: ۵۳۳۶۴۸
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲ 04 December 2017
محمد محسن‌بیگی امشب در جلسه ستاد مدیریت بحران استان کرمان که با حضور اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در محل استانداری کرمان برگزار شد، اظهار داشت: در استان کرمان 4 هزار و 800 مدرسه دولتی وجود دارد که بسیاری از آنها باید مقاوم‌سازی شود.

مدیر‌کل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه مقاوم‌سازی مدارس کرمان دغدغه اصلی مردم است، افزود: در روزهای اخیر مدارس استان کرمان تحت فشار روانی تعطیل شد.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان راور 28 مدرسه غیرمقاوم و بدون استحکام بنا وجود دارد، گفت: در بخش کوهساران 5 مدرسه غیرمقاوم وجود دارد که یکی از آنها باید حتماً تخریب شود.

محسن‌بیگی با اعلام اینکه 20 مدرسه نیز در شهر کرمان بر اثر زلزله آسیب جدی دیده‌اند خاطر‌نشان کرد: حدود 20 میلیارد تومان برآورد اولیه ما برای بازسازی مدارس در زلزله روز جمعه است.

وی با ابراز اینکه باید به مسئله بازسازی مدارس در استان کرمان نگاه ویژه شود با اشاره به مصوبه‌های ستاد بحران کشور در زلزله سال گذشته زرند گفت: متأسفانه هنوز اعتباری برای بازسازی مدارس آسیب‌دیده ناشی از زلزله سال گذشته زرند داده نشده است.

مدیر‌کل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به انتشار اخبار کذب در فضای مجازی ناشی از تعطیلی مدارس تصریح کرد: مردم خبر تعطیلی مدارس را فقط از رسانه‌های رسمی کشور و روابط عمومی آموزش و پرورش استان پیگیری کنند.

وی از تعطیلی مدارس شهرستانهای راور و کرمان در سیزدهم و چهاردهم آذرماه جاری خبر داد و افزود: این تعطیلی به‌دلیل پس‌لرزه‌های متعدد زلزله 6.1ریشتری روز جمعه و ایجاد آرامش روانی بر خانواده‌ها انجام می‌شود و مصوبه ستاد مدیریت بحران استان کرمان را دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار