فرماندار شهرستان راور با اشاره به اینکه ۸۷ قنات از زلزله ۶.۱ ریشتری روز جمعه در هجدک خسارت دیده‌اند گفت: منتظر اتمام پس‌لرزه‌ها برای احیای قنوات منطقه کوهساران هستیم.
کد خبر: ۵۳۴۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸ 05 December 2017
سید‌حسن میر‌صادقی در راور اظهار‌‌داشت: از 105 قنات موجود در منطقه کوهساران شهرستان راور 87 قنات بر اثر زلزله خسارت دیدند.

وی با اشاره به اینکه این قنوات بین 30 تا 80 درصد دچار آسیب‌دیدگی شده‌اند گفت: کارشناسان جهاد کشاورزی ارزیابی‌های لازم را انجام دادند.

فرماندار شهرستان راور با بیان اینکه به‌دلیل وجود پس‌لرزه‌ها امکان حضور مغنی‌ها به داخل قنوات وجود ندارد و مغنی‌ها از این اقدام خودداری می‌کنند افزود: تا این لحظه بیش از 350 پس‌لرزه در منطقه کوهساران و هجدک به‌وقوع پیوسته است.

وی با اشاره به اینکه کار مردم منطقه کشاورزی است و باید این قنوات هر چه سریعتر احیا شود خاطر‌نشان کرد: تلاش می‌شود که بحث احیای قنوات با تمام شدن پس‌لرزه‌ها انجام شود.

میر‌صادقی با اشاره به اینکه معادن منطقه هجدک نیز به‌همین دلیل همچنان تعطیل است افزود: کار کردن با شرایط زلزله در زیر زمین و در داخل تونل خطرناک است.

وی با اشاره به آسیب‌دیدگی تعدادی از مدارس و اماکن عمومی در جریان زلزله 6.1 ریشتری روز جمعه در شهرستان راور گفت: امروز در بازدید رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور میزان خسارت به مدارس این شهرستان و بخش کوهساران بررسی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار