رئيس دادگستري تهران کسی تحویل ما نشده است
مهدی جهانگیری کجاست؟ این سوالی است که روز گذشته‌ ایجاد شد چرا که مصطفی محبی مدیرکل زندان‌های استان تهران در پاسخ به‌ این سوال که مهدی جهانگیری به کدام یک از زندان‌های تهران منتقل شده است، به: «کسی تحویل ما نشده است.» این در حالی است که چندروز پیش یدا... موحد، رئیس کل دادگستری کرمان به خبرنگار مهر اعلام کرده بود: «مهدی جهانگیری که در کرمان در بازداشت به‌سر می‌برد به همراه پرونده به تهران منتقل شده است.» وی با اشاره به‌اینکه پرونده تخلف مالی مهدی جهانگیری در استان کرمان عدم صلاحیت خورده است، گفت: «احتمالا این پرونده در تهران رسیدگی خواهد شد.» رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: «همچنین سایر متهمان این پرونده به همراه جهانگیری با پرواز به تهران منتقل شده‌اند.»
کد خبر: ۵۴۰۶۸۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹ 19 December 2017
مهدی جهانگیری کجاست؟ این سوالی است که روز گذشته‌ ایجاد شد چرا که مصطفی محبی مدیرکل زندان‌های استان تهران در پاسخ به‌ این سوال که مهدی جهانگیری به کدام یک از زندان‌های تهران منتقل شده است،گفت: «کسی تحویل ما نشده است.» این در حالی است که چندروز پیش یدا... موحد، رئیس کل دادگستری کرمان به خبرنگار مهر اعلام کرده بود: «مهدی جهانگیری که در کرمان در بازداشت به‌سر می‌برد به همراه پرونده به تهران منتقل شده است.» وی با اشاره به‌اینکه پرونده تخلف مالی مهدی جهانگیری در استان کرمان عدم صلاحیت خورده است، گفت: «احتمالا این پرونده در تهران رسیدگی خواهد شد.» رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: «همچنین سایر متهمان این پرونده به همراه جهانگیری با پرواز به تهران منتقل شده‌اند.»

تهران یا کرمان؟

به گزارش روز نو : مهرماه سال جاری بود که زمزمه بازداشت برادر معاون اول رئیس جمهور شنیده شد تا اینکه ‌این خبر مورد تایید قرار گرفت. اسحاق جهانگیری 14 مهر نوشت: «اطلاع دقیقی از دلیل، چگونگی دستگیری، اتهام، ضابط و شاکی برادرم ندارم، البته وی هیچ‌گونه مسئولیت و فعالیت دولتی ندارد. مساله قابل پیش‌بینی بود و باید صبر کرد. امیدوارم سوءاستفاده سیاسی نباشد و عدالت، مبارزه با فساد و حاکمیت قانون برای همه یکسان اجرا شود.» به نوشته ایسنا؛ او کمی بعد در همایش توسعه روستا در سخنانی از برخورد با فعالان بخش خصوصی به بهانه مبارزه با فساد انتقاد کرد و اظهار داشت: «هیچ خط قرمزی برای مقابله با فساد نیست و هیچ کس در این زمینه مصونیت ندارد، اما هیچ کس هم حق ندارد به بهانه مبارزه با فساد تسویه حساب سیاسی کند و نهادهای حاکمیتی باید در چارچوب قانون حرکت کنند.» 16 مهر هم دادستان کل کشور گفت: امیدواریم پرونده جهانگیری به مرحله‌ای برسد که بتوانیم جزئیات آن را بیان کنیم، آقای جهانگیری هم در حال حاضر در بازداشت هستند و پرونده در حال تحقیقات مقدماتی است. حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری با حضور در جمع خبرنگاران درباره پرونده مهدی جهانگیری گفت: «این پرونده ظرف یک هفته اخیر در کرمان تشکیل شده و از بیان جزئیات آن معذوریم. امیدواریم این پرونده هم به مرحله‌ای برسد که بتوانیم جزئیات آن را بیان کنیم. آقای جهانگیری هم در حال حاضر در بازداشت هستند و پرونده در حال تحقیقات مقدماتی است.» 18مهر هم محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت درباره بازداشت مهدی جهانگیری تاکید کرد: «شاهد روح بزرگ آقای جهانگیری معاون رئیس جمهور بودیم که گفتند ربطی به دولت ندارد. ما از خانواده‌ای مثل خانواده جهانگیری که دو شهید را تقدیم کردند انتظار داریم خویشتنداری کرده و اجازه دهند مسئولان نظارت و بررسی‌های خود را انجام دهند. ما هم تاکید می‌کنیم قوه قضائیه به گونه‌ای عمل کنند که شائبه سیاسی کاری به وجود نیاید. پیگیری باید منصفانه و عادلانه باشد و حیثیت‌ها و نیز اهمیت حفظ آرامش در جامعه مورد توجه قرار گیرد.» 13 آذر خبرگزاری میزان نوشت: «پرونده مهدی جهانگیری و سایر متهمان با قرار عدم صلاحیت، جهت ادامه رسیدگی به دادسرای عمومی و انقلاب تهران ارسال شد. درحال حاضر متهم نیز به تهران منتقل شده است.» اما اکنون مدیر کل زندان‌های استان تهران حضور او در زندان پایتخت را رد می‌کند. گفتنی است رئیس سابق بانک ملی کرمان هم اخیرا به اتهام تضییع حقوق بیت‌المال (مرتبط باپرونده مهدی جهانگیری) در کرمان بازداشت شده است.
/آرمان- یاسمین طالقانی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار