مدیر مس منطقه کرمان از سرمایه‌گذاری هزار میلیارد تومانی (200 میلیون یورویی) برای احداث کارخانه اسید در سرچشمه خبر داد و گفت: این کارخانه با ظرفیت 600هزار تن، نزدیک به 60درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
کد خبر: ۵۴۱۲۲۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۲ 20 December 2017
«محمد حسنی» در گفت‌وگو با روابط عمومی مس منطقه کرمان گفت: همچنین کارخانه اسید در خاتون‌آباد نیز 40درصد پیشرفت دارد که این پروژه‌ها تا پایان سال 97 به بهره‌برداری می‌رسند و با بهره‌برداری از این کارخانه‌ها، کل گاز SO2 مجتمع سرچشمه و خاتون‌آباد جذب‌ شده و به اسید تبدیل می‌شود.
وی درباره طرح‌های توسعه‌ای مس منطقه کرمان گفت: کوره‌های ریورب کارخانه ذوب سرچشمه را که دارای تکنولوژی قدیمی ریورب بود و با سوخت فسیلی کار می‌کرد بعد از 35سال خاموش کردیم و با تغییر تکنولوژی، کوره فلش یک‌ماه قبل به بهره‌برداری رسید.
حسنی با اشاره به این‌که ظرفیت ذوب مس سرچشمه تولید 280هزار تن آند در سال است و ظرفیت ذوب خاتون‌آباد 80هزار تن است که در سال آینده به 120هزار تن افزایش خواهد یافت، یادآور شد: مجموع ظرفیت تولید آند در مس منطقه کرمان به 400هزار تن خواهد رسید.
وی با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های صورت‌گرفته در حوزه معادن جدید و با هدف افزایش تولید گفت: معادن دره‌زار، چاه‌فیروزه و درآلو آماده سرمایه‌گذاری هستند و با بهره‌برداری از این معادن، 400هزار تن کنسانتره به ظرفیت تولید ما اضافه خواهد شد.
مدیر مس منطقه کرمان با بیان این‌که پالایشگاه مس سرچشمه با تغییر تکنولوژی بدون تغییر فیزیکی و با تغییر فرآیند هم‌اکنون 240هزار تن ظرفیت دارد، افزود: پالایشگاه 200هزار تنی نیز در خاتون‌آباد نصب‌ شده که 100هزار تن آن به بهره‌برداری رسیده و 100هزار تن نیز به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.
حسنی با بیان این‌که مجموع تولید مس محتوی در مجتمع مس سرچشمه سالانه 285هزار تن است که دو برابر ظرفیت ابتدایی کارخانه در زمان راه‌اندازی است، گفت: در مجتمع مس سرچشمه سالانه 28 میلیون تن سنگ سولفور استخراج و به 660هزار تن کنسانتره تبدیل می‌شود؛ حدود 58 میلیون تن نیز باطله‌برداری می‌شود؛ در کارخانه‌های میدوک نیز حدود 8 میلیون تن سنگ سولفور برداشت می‌شود و نزدیک به 24 میلیون تن باطله‌برداری می‌شود.
حسنی مجموع عملیات خاک‌برداری در مس منطقه کرمان را حدود 105 میلیون تن در سال اعلام کرد و گفت: از این مقدار 35 میلیون تن سنگ سولفور و 70 میلیون تن باطله است.
مدیر مس منطقه کرمان با بیان این‌که در کارخانه‌های مس میدوک 140هزار تن کنسانتره تولید می‌شود، تصریح کرد: مجموع کنسانتره‌هایی که در مس منطقه کرمان تولید می‌شود بالغ بر 800هزار تن با عیار 25درصد تولید است.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار