شهردار کرمان با اشاره به اینکه در شهرداری کرمان برای سرمایه‌گذاران فرش قرمز پهن می‌کنیم، گفت: بافت تاریخی کرمان با رونق گردشگری به ثمر می‌نشیند.
کد خبر: ۵۴۳۶۷۳
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۷ 26 December 2017

سید مهران عالم زاده دوشنبه شب در دیدار با رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی کرمان با بیان اینکه متأسفانه در حوزه‌های شهری سودآوری وجود دارد، تصریح کرد: این سودآوری موجب می‌شود برخی برای منافع شخصی، مسیر قانونی را دور بزنند.

عالم‌زاده تأکید کرد: افرادی که دست‌اندرکار هستند، باید این اتفاقات را مراقبت کنند؛ چراکه برای منافع عده‌ای، منافع تعداد زیادی به خطر می‌افتد.

وی همچنین با بیان اینکه هفت‌باغ علوی را تبلور سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با کمک سرمایه‌های مردم می‌دانم، گفت: در ابتدا این پروژه را در حد تخیل می‌دیدیم، اما اکنون بخش زیادی از آن اتفاق افتاده است.

شهردار کرمان افزود: برخوردها با هفت‌باغ علوی، براساس حب‌وبغض بود که موجب شد در دورانی که هفت‌باغ می‌توانست حرکت روبه‌جلویی داشته باشد، جلوی این حرکت گرفته شد.

عالم‌زاده هفت‌باغ را یک مجموعه‌ گردشگری دانست و با تأکید بر اینکه رویکرد اصلی هفت‌باغ نباید فراموش شود، گفت: باید تلاش کنیم تا سرمایه‌گذاری‌های این مجموعه اتفاق بیفتد و در نهایت از آن بهره ببریم.

وی درباره‌ سامان‌دهی میدان اول هفت‌باغ نیز گفت: علاقه‌مند به ساخت مجموعه‌ مورد نظر در این میدان هستیم و اعتقاد دارم شهرداری می‌تواند منافع خود را به‌عنوان سرمایه‌گذار در این پروژه در نظر بگیرد.

شهردار کرمان پرداختن به موضوع گردشگری را نیز ضروری دانست و گفت: بافت تاریخی وقتی به ثمر می‌نشیند که اقتصاد را در آن ببینیم و این اقتصاد با رونق گردشگری اتفاق می‌افتد.

وی افزود: در حوزه‌ سرمایه‌گذاری در پروژه‌های شهری باید تعامل شهرداری با اتاق کرمان افزایش یابد تا سرمایه‌گذاران از مسیر اتاق وارد شوند و شرایط برای سرمایه‌گذاری تسهیل شود.

شهردار کرمان ادامه داد: در شهرداری کرمان برای سرمایه‌گذاران فرش قرمز پهن می‌کنیم و این مهم در حوزه‌ سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری ضرورت بیشتری دارد.‌

عالم‌زاده به تدوین سند گردشگری استان کرمان هم اشاره کرد و آن را کاری ارشمند دانست و گفت: نخستین اقدام برای هر کاری طرح و برنامه است، اما متأسفانه در حوزه‌های مختلف به‌جای طرح و برنامه، تصمیم‌های خلق‌الساعه می‌گیریم که آزمون و خطا به‌همراه دارد.

وی تصریح کرد: گاهی اوقات راهی که دیگران رفته و برگشته‌اند را دوباره می‌رویم.

شهردار کرمان به رویکرد فرهنگی شهرداری در دوره‌ جدید هم اشاره کرد و گفت: در فعالیت‌های فرهنگی و هنری باید اقتصاد هنر و فرهنگ نیز دیده شود.

عالم‌زاده افزود: باید ذائقه‌ مردم را نسبت به برنامه‌های فرهنگی و هنری تغییر دهیم و وقتی آرام‌آرام ذائقه‌ها تغییر کرد، مردم برای فرهنگ و هنر هم هزینه می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار