سرپرست معاونت عمرانی استانداری کرمان با اشاره به اینکه بیلان آب در استان کرمان منفی است گفت: کنتورهای هوشمند آب و برق بر روی چاه‌های استان کرمان نصب می‌شود.
کد خبر: ۵۴۳۶۷۵
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۴ 26 December 2017

سید‌مصطفی موسوی‌آیت‌اللهی شامگاه دوشنبه در جلسه شورای حفاظت آب استان کرمان که با حضور اردکانیان وزیر نیرو برگزار شد اظهار داشت: طرح همیاران آب در استان کرمان در تاریخ 29 آبان سال 93 اجرایی شد.

وی با اشاره به اینکه متوسط بارش سالیانه در استان کرمان بیش از 23 هزار میلی‌متر است افزود: 77 درصد از بارش انجام شده تبخیر می‌شود.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری کرمان با بیان اینکه 32 هزار و 153 چاه کشاورزی در استان وجود دارد گفت: بیلان آب در استان کرمان منفی است و 94 درصد آب مصرفی استان در بخش کشاورزی مصرف می‌شود.

وی با اشاره به اجرای طرح همیاران آب در استان کرمان و دست‌آوردهای آن خاطر‌نشان کرد: طرح همیاران آب 17 مصوبه داشت که سه مصوبه آن مدیریتی و شش مصوبه مربوط به بخش کشاورزی است.

موسوی‌آیت‌اللهی با بیان اینکه چهار مصوبه طرح همیاران مربوط به شرکت آب منطقه‌ای است گفت: نصب کنتورهای هوشمند آب و برق بر روی چاه‌ها یکی از این مصوبات است.

وی با اشاره به اینکه جلسات کارشناسی با حضور استاندار تشکیل شده است افزود: در سال سوم اجرای طرح همیاران آب در استان 32.28 میلیون متر مکعب صرفه‌جویی شده است.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری کرمان تصریح کرد: این طرح ده ساله پیش‌بینی شده و فرمانداران مسئول برگزاری جلسه شورای آب و اجرای طرح همیاران آب هستند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار