مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان گفت: میزان بارندگی سال جاری در استان کرمان تاکنون تقریبا ۳.۱ میلیمتر است.
کد خبر: ۵۴۳۶۸۰
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵ 26 December 2017

محمد طاهری یکشنبه شب در دانشگاه شهید باهنرکرمان در دیدار وزیر نیرو با جمعی از اساتید دانشگاه و دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان اظهار داشت: کرمان پهناورترین استان کشور با یک ۱۸۳ هزار کیلومتر مربع است.

وی با اشاره به اینکه جمعیت استان کرمان تقریبا سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر است، افزود: میانگین بارندگی در استان کرمان ۱۲۹ میلیمتر است و از این لحاظ استانی خشک و گرم محسوب می شویم.

طاهری تصریح کرد: تنها استانی هستیم که بیش از ۹۰ درصد آب شرب روستاها و شهرهای آن از طریق دشت ها و چاه ها تامین می شود و ۸۷۰ حلقه چاه در استان آب شرب شهرها و روستاها را تامین می کند و تنها از دو سد سیرجان و بافت برای آّ آب شرب سیرجان، بافت و بزنجان استفاده می کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان بیان کرد: ۷۱ نقطه شهری و پنج هزار و ۶۴۰ نقطه روستایی در استان کرمان داریم و چهار سد در استان در حال بهره برداری است که دو سد در حال بهره برداری و دو سد دیگر در حال ساخت هستند.

طاهری عنوان کرد: در استان کرمان ۱۰ مجموعه وزارت نیرو، سه شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی، دو شرکت برق شمال و جنوب و یک شرکت انتقال و برق منطقه ای استان و... اداره می شود.

وی افزود: تقریبا بارندگی آبی سال جاری در استان کرمان تاکنون ۳.۱ دهم میلیمتر است.

طاهری گفت: اولین استانی در کشور هستیم که سند جامع آب استان کرمان را با کمک کارشناسان مربوطه تهیه و تدوین شده است

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار