مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: کرمان ۳.۴ درصد تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۵۴۳۶۸۲
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸ 26 December 2017

مهدی حسینی نژاد دوشنبه شب در جلسه همیاران آب استان کرمان اظهار کرد: در رویکرد استان کرمان به وضعیت آب باید نگاه ویژه ای به صنعت، معدن و تجارت شود.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان ۳.۴ درصد تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص داده است، گفت: ۳۹.۷ درصد آن در حوزه صنعت و معدن است که قرار است این درصد به ۴۸ درصد افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه در استان کرمان در دولت تدبیر و امید طرح هایی در حوزه کشاورزی و صنعت در حال اجرا است، افزود: در استان کرمان ذخایر معادنی به ۵.۷ میلیارد تن رسیده است که این آمار به ۲۳ درصد رشد پیدا کرده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان تصریح کرد: در معادن استان خام فروشی نداریم و این در حالی است که در کرمان هم اکنون در تکمیل زنجیره ارزش افزوده فولاد و مس اتفاقات خوبی افتاده است به گونه ای که در تولید کنسالتره و گندله رتبه اول در کشور را داریم.

حسینی نژاد با بیان اینکه ۳۶ هزار میلیارد تومان طرح در حوزه صنعت و معدن استان کرمان در حال است، اظهار کرد: اگر زیر ساخت ها فراهم شود، استان با رشد و توسعه خوبی روبرو خواهد شد و این در حالی است که استان به ۱۴۱ میلیون متر مکعب آب و شش هزار و ۴۰۰ مگا وات برق نیاز دارد که باید در برنامه ششم توسعه لحاظ شود.

وی یاداور شد: در حوزه صنعت و معدن در راستای ارتقای ارزش افروده آب و رسیدن به رشد ۱۱ درصدی به ۲۳۸ میلیون متر مکعب آب نیاز داریم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار