شهردار کوهبنان با اشاره به اینکه بیش از هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در شهر کوهبنان براثر زلزله آسیب دیده است گفت: آواربرداری هزار واحد مسکونی تخریبی شهر کوهبنان تا کمتر از یک ماه آینده به پایان می‌رسد.
کد خبر: ۵۴۴۱۰۳
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۹ 27 December 2017

یاسر محسنی ، با اشاره به وقوع زلزله 5.2 ریشتری 30 آذر ماه اظهار داشت: در این زلزله بیش از هزار و 500 واحد مسکونی در حوزه شهر کوهبنان آسیب دیده که از این تعداد هزار واحد آن تخریبی بوده و دیگر امکان استفاده از آن وجود ندارد.

وی با بیان اینکه شهرداری کوهبنان از همان ساعات اولیه نسبت به بازگشایی معابر اقدام کرد افزود: از چند روز گذشته نیروهای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان برای آواربرداری به کمک شهرداری کوهبنان آمده است.

شهردار کوهبنان با اشاره به اینکه اسکان موقت و توزیع چادر بین مردم آسیب دیده توسط هلال‌احمر در روز اول پس از زلزله انجام شد خاطر نشان کرد: در وضعیت بحرانی پس از زلزله حضور مسئولان کشوری و استانی چون معاون رئیس جمهور، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، دبیرکل جمعیت هلال احمر، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سردار ابوحمزه فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان، سردار بنی‌اسدی‌فر فرمانده انتظامی استان کرمان در منطقه زلزله‌زده حضور پیدا کردند.

وی به تشکیل جلسه مدیریت بحران استان کرمان با حضور استاندار کرمان در منطقه زلزله‌زده کوهبنان و حضور مدیران استانی چندین بار در منطقه اشاره کرد و گفت: حضور مسئولان در منطقه موجب دلگرمی مردم آسیب‌دیده از زلزله بود.

محسنی با اشاره به وقوع ‌لرزه‌های نسبتا شدید چند روز گذشته در منطقه کوهبنان تصریح کرد: این پس لرزه‌ها خسارات را تشدید و موج نگرانی جدیدی را در منطقه ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه توان لجستیکی و تجربه نیروهای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان در کنار نیروهای شهرداری کوهبنان قرار گرفته افزود: امیدواریم تا کمتر یک ماه آینده ‌آواربردری هزار واحد مسکونی تخریبی شهر کوهبنان به پایان برسد.

شهردار کوهبنان با اشاره به اینکه زلزله‌ای با قدرت 5.2 ریشتر مقیاس زیاد بالایی نبوده است گفت: اما سطح خسارت بسیار بیشتر از انتظار و تصور ما بود که به واسطه وجود بافت فرسوده، قدیمی و نامقاوم در منطقه بوده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار