شهردار کرمان گفت: برای ایام نوروز باید با نگاه تخصصی‌تر برنامه‌ریزی کنیم.
کد خبر: ۵۴۴۱۰۶
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۹ 27 December 2017

سیدمهران عالم‌زاده سه شنبه شب در ستاد تسهیلات نوروزی شهرداری کرمان که با حضور اعضای این ستاد برگزار شد، با اشاره به نظافت شهر در ایام نوروز گفت: در این زمینه باید نظارت دقیق وجود داشته باشد تا در ایام نوروز شهر کرمان به‌ویژه اطراف اماکن تاریخی و گردشگری، از نظافت لازم برخوردار باشد.

وی درباره‌ سامان‌دهی سرویس‌های بهداشتی نیز گفت: علاوه بر رفع نقص سرویس‌های بهداشتی موجود، ۲۰ سرویس بهداشتی که تازه ساخته شده نیز باید تجهیز و استفاده شود.

شهردار کرمان بر ساماندهی پارکینگ‌های شهر در ایام نوروز نیز تأکید کرد و گفت: پارکینگ‌های بوستان‌هایی که مسافران در آن‌ها ساکن می‌شوند، در صورت واگذاری به بخش خصوصی و دریافت هزینه از مسافران، باید بیمه شوند.

عالم‌زاده درباره‌ زیباسازی و نورپردازی نقاط مختلف شهر کرمان هم گفت: قبل از ساخت هرگونه اِلمان و انجام هرگونه نورپردازی و زیباسازی، طرح مورد نظر باید در کارگروهی که برای این منظور راه‌اندازی می‌شود، بررسی شود.

وی به برگزاری جشن‌های شبانه برای شهروندان و گردشگران و همچنین برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی و محصولات فرهنگی در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: علاوه بر ایام نوروز، در طول سال نیز باید با برگزاری جشن‌ها و برنامه‌های مختلف فرهنگی‌هنری ازجمله تئاتر خیابانی و موسیقی به‌صورت هفتگی یا ماهانه، مردم را از خانه‌ها بیرون بیاوریم و برای افزایش نشاط و شادابی شهروندان تلاش کنیم.

شهردار کرمان افزود: در ۱۳ شب ایام نوروز نیز باید جشن‌های شبانه برگزار شود و علاوه بر آن در لحظه‌ تحویل سال باید ویژه‌برنامه‌ای تدارک دیده شود.

عالم‌زاده به ساماندهی ورودی‌های شهر کرمان نیز اشاره کرد و گفت: برای ساماندهی ورودی‌های شهر باید از طریق فراخوان، از جامعه‌ معماران و متخصصان دعوت کنیم تا سازکار مناسب برای این مهم مشخص شود.

وی درباره‌ نصب تابلوهای راهنمای مسیر و اطلاع‌رسانی مسیر اماکن گردشگری و تاریخی هم گفت: در این زمینه استاندارد و ضابطه‌ خاص وجود دارد که باید براساس آن عمل شود.

شهردار کرمان با اشاره به بنرهای تبلیغاتی اطراف کارگاه خاتم در میدان آزادی گفت: شکل این بنرها باید تغییر کند و در این رابطه معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری و روابط عمومی باید اقدام کنند.

عالم‌زاده همچنین با اشاره به مرمت برخی بناهای تاریخی ازجمله موزه بانو حیاتی، حمام باغ‌لـله و مقبره خواجه اتابک توسط شهرداری گفت: باید حق اثر حفظ شود؛ بنابراین، وقتی شهرداری این بناها را مرمت کرده، باید در بروشورهایی که منتشر می‌شود، بیان شود که این بناها توسط شهرداری مرمت شده‌اند.

شهردار کرمان درباره‌ معرفی زیرساخت‌های گردشگری به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی نیز تأکید کرد: برخی موضوعات مشخص است؛ به‌طور مثال در شهر کرمان نیاز به ساخت هتل داریم و در بقیه‌ موارد نیز باید فرصت‌های سرمایه‌گذاری حوزه‌ گردشگری تدوین شود تا در اختیار سرمایه‌گذاران قرار گیرد.

در این نشست ابوذر نیکبخت، دبیر کارگروه گردشگری و تسهیلات سفر شهرداری کرمان نیز به ارایه‌ برنامه‌های کوتاه‌مدت این کارگروه برای ایام نوروز پرداخت.

نظافت معابر در ایام نوروز، ساماندهی سرویس‌های بهداشتی عمومی، ساماندهی پارک‌های محل اسکان مسافران نوروزی، ساماندهی پارکینگ‌های شهر و پارک‌های محل اسکان مسافران، ساماندهی محل استقرار کارگران فصلی، آموزش رانندگان تاکسی و اتوبوس شهری، برگزاری جشن‌های شبانه‌ی نوروزی، اصلاح خط‌کشی معابر، سامان‌دهی پایانه‌ی مسافربری آدینه، سامان‌دهی وردی‌های شهر، جانمایی صحیح و نصب تابلوهای راهنمای گردشگران، معرفی پروژه‌ی قلعه دختر به گردشگران داخلی و خارجی و تهیه و تدوین کتابچه راهنمای گردشگری، ازجمله مواردی بود که نیکبخت به آن‌ها اشاره کرد.

در این نشست سایر اعضای ستاد تسهیلات نوروزی شهرداری ازجمله معاونان شهردار و شهرداران مناطق به بیان نقطه‌نظرات و برنامه‌های خود برای ایام نوروز پرداختند.

در این نشست مقرر شد هشت بوستان شهید باهنر، مادر، مسافر، رادیو، طبیعت، هزار، جبلیه و پردیسان قائم برای اسکان مسافران نوروزی تجهیز شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار