جانشین ستاد بازسازی نجف اشرف از پیشرفت ۸۰ درصدی عملیات ساخت صحن حضرت زهرا (س) در حرم امام علی (ع) خبر داد.
کد خبر: ۵۴۴۱۰۹
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸ 27 December 2017

به نقل از روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان، رحمان احمدی گفت: در راستای توسعه حرم مطهر حضرت علی (ع) صحنی با وسعت ۲۲۰ هزار متر مربع طراحی شد که با پیشنهاد ستاد بازسازی عتبات عالیات نجف اشرف و تایید آیت الله سیستانی صحن حضرت فاطمه زهرا (س) نام گرفت.

وی ابراز کرد: شایسته بود در کنار امام مظلومی مانند علی (ع) صحن بانوی مظلومه‌ای به نام صحن حضرت فاطمه زهرا (س) طراحی و ساخته شود تا مکمل حرم مولا باشد.

جانشین ستاد بازسازی عتیات عالیات نجف اشرف با بیان اینکه تقریبا ۸۰ درصد کار ساخت صحن به اتمام رسیده، تصریح کرد: احساس می‌کنیم با ساخت این صحن، حرم مولا علی (ع) از غربت در آمده است.

 

احمدی با اشاره به خرید و تخریب ۵۰ هتل در اطراف حرم جهت ساخت صحن حضرت فاطمه زهرا (س) افزود: این صحن در چهار طبقه زیارتی، پارکینگ و اداری طراحی شده که کارهای مربوط به سفت کاری بخش زیارتی تقریبا تمام شده و مقداری آینه کاری مانده است و ان شاءالله اربعین سال آینده به طور کامل در اختیار زائران قرار می‌گیرد.

احمدی گفت: بخش زیارتی و غیر زیارتی صحن هر کدام ۱۱۰ هزار متر مربع طراحی شده‌اند که در اربعین امسال روزانه ۶۳ هزار نفر در بخش زیارتی پذیرش شدند؛ ضمن آنکه روزانه ۲۲۰ هزار پرس غذا در هر وعده پخت و توزیع می‌شد و ۶۰ موکب از استان‌های مختلف که معین نجف اشرف بودند، به زائران خدمات رسانی داشتند.

وی افزود: در صحن زیارتی همزمان ۱۰۰ هزار نفر می‌توانند نماز جماعت اقامه کنند، الان هم نماز جماعت خانمها در صحن حضرت فاطمه زهرا (س) برگزار می شود.

احمدی با بیان این نکته که این صحن معنویت خاصی دارد، گفت: کسی بدون وضو در صحن حضرت فاطمه زهرا (س) کار نکرده است و کسانی که اینجا کار می‌کنند از قشرهای مختلف با جایگاه‌های متفاوت هستند که با اعتقادات خاصی وارد کار می‌شوند.

 

وی به یک روحانی اشاره کرد که با تعدادی سنگ‌کار حرفه‌ای می‌آیند و خدمت می‌کنند این‌ها حتی سنگ‌ها را بدون وضو لمس نمی‌کنند.

وی در خصوص هزینه‌های ساخت صحن فوق اظهار کرد: تاکنون بالغ بر هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از محل کمک‌های مردمی هزینه شده و تا پایان کار پیش بینی می‌کنیم به هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برسد.

وی ادامه داد: قبل از اربعین کارخانه آب معدنی ساقی کوثر را راه اندازی کردیم که ساعتی ۱۰ هزار عدد آب معدنی کوچک تولید می‌کند از طرفی به موکب‌هایی که قرار بود در نجف مستقر شوند اعلام کردیم با خودشان آب نیاورند.

 

وی در ادامه پیرامون آسیب دیدن گنبد حرم مطهر حضرت علی (ع) که در زمان حضور آمریکایی‌ها در عراق اتفاق افتاد، ابراز کرد: به خاطر آسیب‌هایی که به گنبد وارد شده بود، دو سال دور گنبد گونی نصب بود و خشت‌ها را جدا کرده و در انبار گذاشته بودند که قرار شد ستاد بازسازی عتبات نجف اشرف آن را تعمیر کند که این کار طی ۲۲ ماه انجام و سال گذشته در ۱۳ رجب رونمایی شد. اکنون هم ایوان طلا و مناره‌ها در حال ترمیم است.

احمدی در خاتمه به بحث تعمیر مقبره حضرت هود و حضرت صالح اشاره کرد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار