امام جمعه بم با اشاره به اینکه بعد از ۱۴سال همچنان مشکلات به‌جا مانده از حادثه زلزله در بم قابل رویت است، گفت: در زمینه عمران شهری مشکل داریم و غالب نقاط شهر تقریبا به حالت روستایی است.
کد خبر: ۵۴۴۱۱۰
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹ 27 December 2017

حجت الاسلام علی دانشی بعدازظهر سه شنبه در سالگرد زلزله دلخراش بم در بهشت زهرای بم که با حضور وزیر نیرو، استاندار کرمان، مسئولان کشوری و استانی برگزار شد، اظهار داشت: در چنین روزی در بم محشری بود پسر در گذشته بود و پدر بیل نداشت که پسر خود را از زیر آوار در آورد و حالا از شما مردم بم می پرسم که چرا مانند ۱۴ سال قبل که ناآرام بودید اکنون این‌گونه نیستید، آیا این نشان می دهد که شماعزیزان خود را فراموشی کرده اید؟ اینطور نیست هیچ کس غم‌های خود را فراموش نمی‌کرد.

دانشی تصریح کرد: امام صادق (ع) در مورد فراموشی فرمودند «نعمت فراموشی بسیار بهتر از نعمت حافظه است» اگر فراموشی نبود نمی توانستیم سختی ها و مشکلات را تحمل کنیم.

وی گقت: ضمن اینکه زلزله بم یک حادثه تلخ و جانکاهی بود اما باید از زلزله درس ها و عبرت های زیادی باید بگیریم، ما با چشم خود مرگ عزیزانمان را دیدیم و آنها را به خاک سپردیم و بودند کسانی که حتی یک کفن هم همراه خود نبردند.

دانشی تصریح کرد: حادثه بم به ما آموخت که تنها اعمالمان را با خود می بریم و در این حادثه بعضی ها حتی بدون کفن دفن شدند.

امام جمعه بم گفت: بعد از زلزله بم مقام معظم رهبری سه مرتبه به شهرستان بم سفر کردند و از نزدیک با مردم دیدار داشتند و این شهرستان را دارالصابرین نامیدند.

دانشی با اشاره به اینکه مردم بم نیز هیچگاه خدمات دولت‌مردان را فراموش نمی کنند، تصریح کرد: اکنون شهرستان بم به عنوان مستحکم ترین شهر ایران است، با توجه به همه این مسائل اما همچنان در شهرستان بم مشکلات فراوانی وجود دارد.

‌وی تصریح کرد: بعد از ۱۴ سال همچنان مشکلات به‌جا مانده از حادثه زلزله در بم قابل رویت است و ما در زمینه عمران شهری مشکل داریم به‌گونه‌ای که غالب نقاط شهر تقریبا به حالت روستایی است.

امام جمعه بم گفت: بم یک شهرستلن توریستی و گردشگری است و شاهد ورود گردشگران زیاد داخلی و خارجی هستیم، اما با وضعیت اسفناک شهری مواجه می شوند که زیبنده مسئولان کشوری و استانی نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار