شهردار کرمان گفت: متأسفانه علیرغم حمایتی که قانون از بخش تعاون کرده، اما متولیان و مسئولان، این بخش را در اقتصاد کشور نادیده می‌گیرند.
کد خبر: ۵۴۹۱۹۰
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲ 08 January 2018

سیدمهران عالم‌زاده صبح دوشنبه در دیدار چند تن از مدیران عامل اتحادیه‌های تعاونی استان کرمان با وی، با بیان اینکه بخش تعاون در کنار اقتصاد بخش خصوصی و دولتی، دارای اهمیت است، تصریح کرد: متأسفانه علیرغم حمایتی که قانون از بخش تعاون کرده، اما متولیان و مسئولان، این بخش را در اقتصاد کشور نادیده می‌گیرند.

وی در عین حال بیان کرد: بخش تعاون ظرفیت خوبی دارد، اما اگر به این بخش توجه نشود، امکان دارد از ناحیه‌ افرادی که در هیأت مدیره حضور دارند، به تهدید تبدیل شود.

شهردار کرمان با بیان اینکه اعضای هیئت مدیره تعاونی‌ها باید افرادی امانت‌دار، باتجربه، مدیر و توانمند باشند تا بتوانند زمینه‌ مشارکت مردم را فراهم کنند، گفت: متأسفانه در سال‌های گذشته علیرغم پروژه‌های موفقی که در قالب تعاونی‌های مسکن مهر ساخته شد، اما به‌دلیل سوءمدیریت برخی از هیئت مدیره‌های تعاونی‌های مسکن مهر، زحمات بقیه نیز دچار خدشه شد.

عالم‌زاده همچنین حوزه‌ فعالیت تعاونی‌ها را گسترده و در بخش‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، کشاورزی، مسکن و ... دانست و گفت: در بخش تعاون می‌توان با استفاده از سرمایه‌های خُرد مردم، کارهای بزرگی انجام داد.

وی در عین حال با بیان اینکه تعداد زیاد اعضای تعاونی می‌تواند آن تعاونی را با چالش روبه‌رو کند، گفت: به‌طور مثال در یک تعاونی‌ای که چهار هزار نفر عضو دارد و هر یک از این اعضا فقط ۴۰ هزار تومان حق عضویت پرداخت کرده‌اند، این تعداد افراد در آینده طلب‌کار تعاونی خواهند بود؛ درحالی‌که با حق عضویت ۴۰ هزار تومان، مگر چه مبلغ سود می‌شود به این افراد پرداخت کرد؟

شهردار کرمان در همین رابطه تأکید کرد: اگر کارها کارشناسی‌شده باشد، مردم هم اعتماد می‌کنند و تعاونی‌ها هم می‌توانند قدرتمند عمل کنند، در غیر این صورت با مشکل مواجه می‌شوند.

عالم‌زاده همچنین با بیان اینکه هیئت مدیره اتحادیه‌های تعاونی نقش مؤثری در سمت‌وسو دادن درست به اعضا دارند، آموزش در تعاونی‌ها را ضروری دانست و گفت: باید آموزش در تعاونی‌ها جدی گرفته شود تا دیدگاه هیئت مدیره و اعضا نسبت به تعاونی درست شکل بگیرد.

وی در پایان بیان کرد: شهرداری کرمان در حد بضاعت در خدمت بخش تعاون خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار