وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: از دستگاه قضایی می‌خواهیم که دقت و سرعت در بررسی اغتشاشات اخیر را در دستور کار قرار دهد.
کد خبر: ۵۴۹۱۹۲
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱ 08 January 2018

سیدمحمد حسینی یکشنبه شب در مراسم بزرگداشت هجدهم دی‌ماه سالروز پایین کشیدن مجسمه شاه و روز رفسنجان در مسجد امام خمینی (ره) رفسنجان اظهار داشت: در پیروزی انقلاب کسانی پیشتاز بودند و مردم اکثر شهرهای ایران دل به دریا زدند و با توکل به خدا انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند و طاغوت را ریشه‌کن کردند.

وی با بیان اینکه مردم رفسنجان هم همیشه پیشتاز بودند و به مرجعیت و مسائل دینی اهتمام خاصی داشتند، تصریح کرد: نسل جوان بداند که گذشتگان آنها برای پیروزی انقلاب چه تلاش‌هایی کردند، عده‌ای به شهادت رسیدند و عده ای تا درجه شهادت رفتند و مجروح شدند.

وی تصریح کرد: بزرگانی مانند  رهبر انقلاب، آیت‌الله خزعلی، همدانی و ... در ایام قدیم به رفسنجان سفر کرده اند و برای هدایت مردم و پیروزی انقلاب گام‌های موثری برداشتند.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: برخی از این روحانیان توسط رژیم شاهنشاهی و طاغوت به مناطق محروم کشور و نجف  تبعید می‌شدند، این روحانیان منشا روشنگری بودند، منشا خیر و برکت بودند انقلابیونی بودند که نترس و با شجاعت و شهامت مطالب خود را مطرح می‌کردند.

حسینی به اغتشاشات اخیر در کشور اشاره و اظهار کرد: مسئولان باید بپذیرند که عملکردشان در مورد مسایل اقتصادی ضعیف و ناکارآمد است، در فتنه ای که در حدود ۷۰ شهر برپا شد خیلی از مکانها را تخریب شد.

وی تصریح کرد: مسئولان باید بپذیرند عملکردشان از نظر اقتصادی عملکردی درست نبوده و در سال پنجم دولت هستید وعده چندماهه دادید و عمل نکردید گذشته است، مسئله‌های بیکاری، رکود و تورم مردم را رنج می‌دهد و مسئولان رویکردشان را تغییر بدهند.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: برخی مسئولان هزینه‌های ریخت و پاش زیادی دارند، با هواپیمای اختصاصی جابه‌جا می‌شوند، مسئولان و وزرا سفرهای خارجی را کم کنند، رؤسای دانشگاهی که دائم سفر خارج می‌روند، نروند و دانشگاه را اداره کنند.

حسینی بالا رفتن دو تا سه برابری هزینه های جاری را دلیل کم شدن کارهای عمرانی دانست و یادآور شد: وقتی بحث برجام را گفتید از آب خوردن تا محیط زیست مشکلات کشور رفع می شود برای چه توقعات را بالا برده و گفتید همه تحریم‌ها با برجام برداشته می‌شود.

وی ادامه داد: بیایید رویکردتان را عوض کنید در خارج کسی به‌فکر ما نیست دیدید که ترامپ و اظرافیانش موضع گرفتند و از کشورهای مختلف خواستند تا از آشوبگران در ایران حمایت کنند لذا باید کاری کرد که زمینه‌ای وجود نداشته باشد تا مردم به خیابان‌ها بریزند.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر اینکه مهمترین سرمایه اجتماعی اعتماد مردم به مسئولان است، تصریح کرد: اگر مسئولی خطا کند دشمن این را تعمیم می‌دهد به همه مسئولان و به مردم و به انقلاب لطمه و ضربه می‌زند از دستگاه قضایی می‌خواهیم که دقت و سرعت در بررسی این اغتشاشات داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار