نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان گفت: ظرفیت واقعی زکات در استان را شناسایی کنید و بر این اساس هدف‌گذاری خود را انجام دهید.
کد خبر: ۵۵۱۸۵۵
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱ 14 January 2018

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی صبح امروز در همایش زکات استان کرمان با اشاره به مسائل مهم در حوزه زکات، اظهار داشت‌: زکات در نگاه قرآن کریم دو محور عمده دارد که زکات با همه شرایط خودش در شرایطی که کسی مستحق پرداخت آن شود، واجب می‌شود.

وی افزود: نگاه دیگر قرآن به زکات یعنی ارتباط مالی بین شخص و نوع خودش و همه عبادات با شخص در نماز خلاصه شده که خمس، تبرا و صدقات بخشی از آن است که باید به طور جدی به آن توجه کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان تصریح کرد: در عملیاتی شدن زکات باید به شکل جدی کار کرد و فریضه‌ای است که کمتر به آن توجه شده و مردم هم نسبت به آن حساسیت کمتری دارند و غالب مردم این موضوع را نمی‌دانند.

وی با بیان اینکه رسانه ملی و مطبوعات کشور باید ذهن مردم را نسبت به پرداخت زکات روشن کنند گفت: بخشی از ظرفیت تبلیغاتی کشور باید در اختیار زکات قرار بگیرد که نیست.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی با بیان اینکه زکات در بحث‌های شرعی ما جایگاه ممتازی دارد گفت: متاسفانه اسلام آن چیزی است تبلیغ نمی‌شود و با وجود اینکه چهار دهه از پیروزی انقلاب شکوهمند می گذرد و بسیاری از خواص جامعه به موضوعات آن توجه ندارند که زکات یکی از این موضوعات است که به خوبی به آن توجه نشده است.

وی با اشاره به اینکه اسلام دین فقرزدایی است و باید در این زمینه تدابیری اندیشیده شود گفت: یکی از راه‌های فقرزدایی زکات است و زکات یکی از بحث‌های مالی است که علاوه بر جلوگیری از فقر بسیاری از کارهای دیگر می‌توان انجام داد.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه اسلام فقرزدایی را در الویت قرار داده و همه کارهای عام‌المنفعه را در زکات در نظر گرفت افزود: مردم باید در یک رفاه نسبی قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه اسلام دینی نیست که در آن بن‌بستی وجود ندارد افزود: ترویج هزینه دین خود، خمس است و مصرف زکات متفاوت است و همه مردم را در نظر دارد. 

حجت الاسلام علیدادی‌سلیمانی با بیان اینکه اسلام زکات را گذاشت تا فاصله طبقاتی را کم کند گفت: مالیات با زکات متفاوت است و مردم باید از این گوهر گرانبها مطلع شوند.

وی با بیان اینکه زکات برای همه اقشار حتی برای ثروتمندان‌ امنیت روانی در جامعه ایجاد می‌کند خاطر نشان کرد: متاسفانه مردم در ماه مبارک رمضان نیز برای پرداخت زکات فطریه مردم توجیح نیستند و مصرف زکات باید برای مردم دقیق بیان شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با بیان اینکه از ظرفیتی که اسلام در اختیار ما قرار داده است شاید 15 درصد استفاده کرده باشیم و خطاب به دبیران زکات استان گفت: ظرفیت واقعی زکات در استان را شناسایی کنید و بر این اساس هدف‌گذاری خود را انجام دهید.

وی با اشاره به اینکه بخشی از زکات که ظرفیت بزرگی است باید مورد توجه  قرار گیرد خاطرنشان کرد: زکاتی که در دین اسلام ملکف کردند با زکات واقعی فاصله دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار