فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه معرفی الگوهای ارزشی دفاع مقدس به نسل حاضر از اهداف اصلی برگزاری این کنگره است گفت: بسیج تمام ظرفیت‌های استان در برگزاری با شکوه کنگره بزرگداشت ۶۵۰۰ شهید استان کرمان در برنامه است.
کد خبر: ۵۵۱۸۵۷
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱ 14 January 2018

سردار غلامعلی ابوحمزه صبح امروز در نخستین جلسه کنگره بزرگداشت 6500 شهید استان کرمان با بیان اینکه 6500 شهید در استان کرمان در مجموعه سپاه، بسیج، ارتش و نیروی انتظامی در طول دفاع مقدس در استان کرمان شهید شدند اظهار داشت: نخستین کنگره در کشور در سال 77 در استان کرمان برگزار و سنگ بنای آن در استان کرمان گذاشته شد و در کشور یک الگو شد.

وی با اشاره به اینکه احداث موزه دفاع مقدس نیز از برای نخستین بار در کرمان انجام شد افزود: در کشور از موزه دفاع مقدس کرمان الگوبرداری شد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه بعد از گذشت 20 سال از نخستین کنگره، برگزاری کنگره دوم در سال 97 در دستور کار است تصریح کرد: یک مجموعه آماده شده و به مسئولان استانی ارائه می‌شود تا در فرصت باقیمانده برنامه‌ها را پیگیری کنیم.

وی با بیان اینکه در حال جمع‌آوری نظرات و پیشنهادات برای برگزاری این کنگره از حدود سه ماه قبل هستیم گفت: جلسات مقدماتی این کنگره برگزار شده است.

ابوحمزه با بیان اینکه امام راحل فرمود برای درک شهدا فاصله طولانی را باید بپیماییم و خون شهدا انقلاب و اسلام را بیمه کرده است افزود: ما برای خودمان به شهدا و راه شهدا نیاز داریم.

وی با بیان اینکه تشکیل و برگزاری این کنگره کار عظیمی است و رهبر معظم انقلاب بر زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا تاکید دارند گفت: معرفی الگوهای ارزشی دفاع مقدس به نسل حاضر از اهداف اصلی برگزاری این کنگره است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه سیاست‌های کلی ستاد کنگره عنوان کرد: احیای ارزش‌ها و ارتقای فرهنگ سازمانی و همچنین به‌کارگیری منابع موجود برای برگزاری کنگره در نهایت صرفه‌جویی است از سیاست‌های کلی ستاد کنگره بزرگداشت 6500 شهید استان کرمان است.

وی با بیان اینکه دبیر شورای سیاست‌گذاری کنگره بزرگداشت 6500 شهید استان کرمان فرمانده سپاه استان است افزود: 19 کمیته برای این کنگره پیش‌بینی شده است تا کارهای کنگره پیگیری شود.

ابوحمزه با اشاره به اینکه ستاد یادواره شهدا برای هر شهرستان نیز مشخص شده است ابراز داشت: مسئولیت هیئت امناء کنگره بر عهده نماینده ولی‌فقیه در استان و کمیته علمی پژوهشی بر عهده دانشگاه آزاد است.

وی با بیان اینکه 22 نفر از مسئولان استان روسای کمیته‌های مختلف کنگره هستند گفت: بسیج تمام ظرفیت‌های استان در برنامه است تا شاهد برگزاری یک کنگره باشکوه در استان باشیم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه یادواره‌های شهدا در شهرستان‌ها با مسئولیت امام جمعه و فرماندار شهرستان است گفت: دبیر یادواره در شهرستان‌ها فرمانده سپاه هر شهرستان است.

وی با توجه به نقش کلیدی و اساسی کنگره استان در سال 77 و الگوشدن آن در سطح کشور تصریح کرد: باید این کنگره نیز از غنای کافی برخوردار باشد تا برای دیگر استان‌های کشور الگو شود.

ابوحمزه با بیان اینکه هر کنگره‌ای دیداری در خدمت رهبر معظم انقلاب دارد گفت: نیاز است برنامه‌ریزی برای حضور در محضر مقام معظم رهبری برای این کنگره انجام شود و اعضای ستاد خدمت حضرت آقا برسند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه لازم است که همه دستگاه‌ها و مسئولان بنا به وظیفه‌ای که دارند بحث برگزاری کنگره را در دستور کار جدی قرار دهند تا شرمنده شهدا و مردم نشویم تصریح کرد: هر ابتکار و نوآوری به مسئولان کمیته‌ها منتقل شود تا در شورای برنامه‌ریزی پیگیری شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار