در حالی ناوگان اتوبوسرانی کرمان روز به روز پیر و فرسوده می‌شود که نه تنها اتوبوس جدیدی به این ناوگان اضافه نشده که مسن‌ترین اتوبوس این ناوگان ۲۴ سال سن دارد.
کد خبر: ۵۵۲۹۲۷
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳ 16 January 2018

سال‌هاست که ناوگان پیر و خسته اتوبوسرانی کرمان به مردم این شهر خدمات‌رسانی می‌کند و نارضایتی مردم از این ناوگان سبب شده مردم کرمان تا حد امکان از خودروهای شخصی استفاده کنند تا از این ناوگان پیرو فرسوده.

در روزگاری که استفاده از ناوگان عمومی و کم شدن خودروهای تک سرنشین در شهرها برای کم شدن ترافیک و آلودگی هوا و همچنین تاثیر آن در میزان سوخت، با رفتن بهره‌وری، اقتصاد مقاومتی و... مسئله روز بوده و اهمیت زیادی دارد تنها یک سوال مطرح می‌شود. اینکه مسئولان شهری برای تشویق مردم کرمان در استفاده از ناوگان عمومی چه کردند؟

در این روزها که بسیاری از مسئولان، کرمان را در آستانه کلان شهر شدن می‌بینند و بسیاری از شهرهای بزرگ و کوچک در کشور به مترو، اتوبوس‌های سریع‌السیر و سیستم هوشمند ناوبری مکان‌یاب ماهواره‌ای مجهز می‌شوند کرمان هنوز اندر خم یک کوچه مانده است و ناوگان اتوبوسرانی کرمان با مشکلات عدیده روبه‌رو است.

اتوبوس‌های فرسوده، که با نقص فنی خود تاثیر زیادی در آلودگی هوا دارند، حجم بالای تعداد مسافران در ساعت پیک و ازدحام مسافر، عدم نظم و وقت شناسی به دلیل نقص فنی، ترافیک شهری و کارهای عمرانی شهر و ... مردم کرمان را در استفاده از این ناوگان ناامید کرده است.

محمود ایرانمنش مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی کرمان و حومه با تائید اینکه اتوبوسرانی کرمان با مشکل روبه‌رو است اظهار داشت: صندلی‌های اتوبوس‌ها دو سال پیش عوض شده است.

وی با بیان اینکه بسیاری از نارضایتی‌ها به واسطه عمر بالای ناوگان اتوبوسرانی شهر کرمان است گفت: از سال 90 هیچ اتوبوسی وارد ناوگان اتوبوسرانی کرمان نشده و جوان‌ترین اتوبوس کرمان نزدیک هفت سال و مسن‌ترین اتوبوس 24 سال سن دارد.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی کرمان و حومه با اشاره به اینکه میانگین سن ناوگان اتوبوسرانی کرمان 14 سال است افزود: ناوگان اتوبوسرانی کرمان یک ناوگان پیر و فرسوده حساب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 36 دستگاه اتوبوس در سال 90 به ناوگان اتوبوسرانی کرمان اضافه شده تصریح کرد: بازسازی و نوسازی باید در دستور کار ناوگان اتوبوسرانی کرمان قرار می‌گرفت که متاسفانه این اتفاق نیفتاد.

ایرانمنش با بیان اینکه 53 دستگاه اتوبوس فرسوده در ابتدای امسال بازسازی شده است گفت: تنها سازمانی هستیم که به جز شهر کرمان به حومه و شهرهای اطراف هم سرویس‌دهی داریم.

وی با بیان اینکه بیشتر ناوگان اتوبوسرانی کرمان به سیستم گرمایشی مجهز است و در صورت نداشتن نقص فنی از آن استفاده می‌شود عنوان کرد: متاسفانه 90 درصد ناوگان اتوبوسرانی کرمان به واسطه قدیمی بودن سیستم سرمایشی ندارند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار