فرازهایی از خطبه های نماز جمعه کرمان:
حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی در خطبه های نماز جمعه کرمان بر پیروی نکردن از هوای نفس و نیت خدایی داشتن تأکید نمود و این که یکی از رفتارهایی که از هوا و هوس گرفته شده حزب‌گرایی در برابر خدا است و مردم علمای دین را کنار گذاشته و از علمای خودشان پیروی می‌کنند ، در این شرایط دشمن به راحتی می تواند نفوذ کند و با تلفیق حق و باطل مصائب و مشکلات عظیمی شکل می گیرد.
کد خبر: ۵۵۷۵۱۷
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۳:۱۴ 27 January 2018

به گزارش تابناک کرمان، حجت‌الاسلام والمسلین حسن علیدادی‌سلیمانی ظهر امروز و در خطبه‌های نماز جمعه شهر کرمان اظهار داشت: امام علی(ع) فرمود عملی که همراه با تقوا باشد اندک نیست و اگر با نیت الهی انجام شود هر کاری بزرگ و عظیم در نزد پروردگار است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با بیان اینکه رفتار مسلمان از منظر قرآن کریم بسیار اهمیت دارد گفت: هر شخصی معمولا رفتارش با نیتش هماهنگی دارد و رفتار یک مسلمان با توجه به آموزه‌های اسلام است.

وی  با بیان اینکه در آیات و روایات اسلامی برای رفتارهایی که باید انجام بدهیم برنامه، برای مسلمانان دیده شده و ما باید رفتار خود را بر اساس آیات قرآنی تنظیم کنیم افزود: یکی از رفتارهایی که قرآن کریم آن را منع می‌کند رفتارهای هواپرستانه است که نتایج مخربی بر روی انسان دارد و در این رفتارها انسان از شیطان پیروی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه یکی از رفتارهایی که از هوا و هوس گرفته شده حزب‌گرایی در برابر خدا است و مردم علمای دین را کنار گذاشته و از علمای خودشان پیروی می‌کنند تصریح کرد: آنقدر غرق در حزب‌گرایی می‌شوند که علمای خودشان اگر حرفی بزند که ضد دین و خدا باشد پیروی می‌کنند و خدا را فراموش می‌کنند.

علیدادی‌سلیمانی با بیان اینکه این رفتار هواپرستانه به‌گونه‌ای است که در طول تاریخ تمام جنگ‌هایی که اتفاق افتاده بر اثر رفتار اشخاصی است که می‌خواستند حاکم باشند و حتی جنگ‌هایی جهانی شد خاطرنشان کرد: ۵۰ میلیون آدم در جنگ جهانی دوم کشته شد و تاریخ بیانگر آن است که دیکتاتوری قصد حاکمیت بر مردم دنیا را داشته است.

وی با اشاره به اینکه فتنه‌گران با شعارهای حق جلو می‌آیند گفت: دشمن با شعار باطل جلو نیامده است و مردمی که بصیرت نداشته باشند به سادگی فریب می‌خورند.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه دشمن از فضای غبارآلود استفاده می‌کند و نمونه این فتنه‌ها در طول تاریخ اسلام زیاد است عنوان کرد: جریان کفر، جریان بت‌پرست‌ها و جریان هواپرست‌ها جریاناتی هستند که با پیامبر(ص) دشمن بودند و مانع توسعه اسلام می‌شدند.

وی با اشاره به اینکه جریان هوا‌پرست‌ها به ظاهر ایمان داشتند اما برای آنکه قدرت مسلمانان قدرت زیادی شده بود در پوشش نفاق فعالیت می‌کردند و بعد از رحلت پیامبر(ص) چهره واقعی خود را نشان دادند افزود: معاویه با ظاهرسازی و نفاق فتنه بزرگی را طراحی کرد که نتیجه آن در کربلا خود را نشان داد و فرزند رسول خدا(ص) را به شهادت رساندند.

امام جمعه کرمان با اشاره به سی و نهمین سالگرد ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی و ورود تاریخی امام راحل به کشور  بیان داشت: ورود امام راحل از وقایع ارزشمندی بود که تاریخ ایران را تغییر داد، علی رغم آنچه دشمنان انقلاب و اسلام و امام طراحی کرده بودند، اما ایشان با قدرت به کشور بازگشت.

علیدادی عنوان کرد:دشمن، نقشه‌های متعددی را علیه امام طراحی کرده بودند، هم بحث ترور ایشان در دستور کار بود و هم اینکه ایشان را میان کشورهای مختلف تبعید کنند تا اجازه نداشته باشند انقلاب کنند.

  نماینده ولی فقیه در استان کرمان خاطرنشان کرد: حضور در راهپیمایی 22 بهمن امسال از حساسیت بالایی برخوردار است.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران خطرات بزرگی را پشت سر گذاشت اما عزتمندانه به راه خود ادامه می‌دهد تصریح کرد: مشکلاتی وجود دارد و مسئولان دلسوز نظام اسلامی باید برای برطرف کردن مشکلات مردم اقدام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار