بازدید شهردار کرمان از وضعیت اتوبوس رانی:
شهردار کرمان در بازدید از وضعیت اتوبوس رانی بر مطلوب نبودن حمل نقل عمومی در شهر کرمان تأکید کرد.
کد خبر: ۵۵۸۰۳۲
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۷ 28 January 2018

سید مهران عالم زاده شهردار کرمان در بازدید از وضعیت اتوبوسرانی کرمان وحومه، سیدمهران عالم‌زاده در حاشیه‌ی بازدید از سازمان اتوبوس‌رانی با بیان این‌که از 170 اتوبوس سازمان اتوبوس‌رانی، تنها 80 اتوبوس در شهر کرمان خدمت ارایه می‌کنند، گفت: مابقی اتوبوس‌ها به‌دلیل نقص فنی در پارکینگ اتوبوس‌رانی پارک هستند.

.شهردار کرمان با اشاره به مشکلات مالی سازمان اتوبوس‌رانی ازجمله هزینه‌های تعمیر اتوبوس‌ها، حقوق معوق و عدم پرداخت حق بیمه‌ی پرسنلِ این سازمان و ... گفت: دولت باید تاکنون سالانه یک‌سوم هزینه‌های سازمان اتوبوس‌رانی را پرداخت می‌کرده که از سال ۹۳ هیچ مبلغی ازسوی دولت پرداخت نشده است.

وی وضعیت حمل‌و‌نقل عمومی در شهر کرمان را مطلوب ندانست و گفت: هزینه‌ی خرید هر اتوبوس، ۵۰۰ میلیون تومان است؛ یعنی با ۴۰ میلیارد می‌توانستیم تعداد قابل توجهی اتوبوس به ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی وارد کنیم، اما به‌دلیل پروژه‌های شهریِ در دست ساخت، این مهم مقدور نیست.

عالم‌زاده به ادغام سازمان‌های اتوبوس‌رانی و تاکسی‌رانی از سال آینده اشاره کرد و گفت: با ادغام این دو سازمان و تشکیل سازمان حمل‌و‌نقل بار و مسافر، ساختار کلی سامان اتوبوس‌رانی که اکنون ضعیف است، تغییر می‌کند.

وی با بیان این‌که سازمان اتوبوس‌رانی به حومه‌ی کرمان هم سرویس می‌دهد، گفت: از سال آینده اگر شهرداران شهر‌های حومه‌ی شهر کرمان درخواست داشته باشند که اتوبوس‌رانی به آن‌ها خدمت ارایه کند، خدمت‌رسانی با قیمت تمام‌شده انجام خواهد شد؛ چراکه خدمت‌رسانی به حومه ضررده است.

شهردار کرمان هم‌چنین از توقف‌گاه اتوبوس‌های سازمان اتوبوس‌رانی بازدید کرد و با تعدادی از کارکنان این سازمان که حقوق آن‌ها معوق شده بود، به گفت‌و‌گو پرداخت و برای حل مشکل آن‌ها قول مساعد داد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار