موقعیت جغرافیایی استان کرمان و حمل و ترانزیت مواد مخدر شرق کشور از این منظقه نیازمند توجه ویژه مسئولین می باشد.
کد خبر: ۵۵۹۱۷۸
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۳:۴۳ 30 January 2018

یکی از آسیب هایی که کرمان را به شدت مورد تهدید قرار داده، بحث قاچاق مواد مخدر از افغانستان و استانهای شرقی به سایر مناطق کشور و اروپا از مسیر کرمان است و استان کرمان تنها به این دلیل مدتهاست که بار سنگین فرهنگی و اجتماعی قاچاق مواد مخدر را بدوش می کشد.

کرمان از لحاظ جغرافیایی در مسیر ترازیت مواد مخدر قرار گرفته و به طور طبیعی هزینه های زیادی نیز در این مبحث از لحاظ فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی پرداخت کرده است و می کند به عبارتی کرمان در صف اول جبهه مبارزه با این پدیده شوم قرار گرفته است. بنابراین نیاز هست که اعتبارات ویژه و تمهیدات ضروری برای مبارزه با این پدیده و تأمین امنیت توسط دولتمردان لحاظ گردد.  

به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کرمان، دادخدا سالاری اظهار داشت: با اقدامات اطلاعاتی، عملیاتی و قضایی به عمل آمده در زمینه شناسایی شبکه‌های کلان و بین‌المللی قاچاق مواد مخدر سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره کل اطلاعات استان کرمان و با دستورات قضایی صادره در ماه گذشته چند باند کلان مهم و بعضا بین‌المللی قاچاق مواد مخدر پس از شناسایی طی چندین مورد درگیری مسلحانه در سطح استان مورد ضربه قرار گرفته و منهدم کردند.

وی بیان داشت: با توجه به دغدغه‌های جدی مقام معظم رهبری و ولایت نسبت به تهدیدات و آسیب‌های جدی ناشی از توزیع مواد مخدر و ایضاً تاکید معظم له بر مبارزه با اقتصاد مواد مخدر و توقیف تمام اموال و دارایی، قاچاقچیان از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۶۰ حساب بانکی مورد استفاده باند‌های قاچاق مواد مخدر شناسایی شد.

سالاری ادامه داد: عمده صاحبان این حساب‌ها که در خارج استان کرمان ساکن و غیر بومی بوده‌اند، شناسایی و با احکام قضایی مبلغ 110 میلیارد ریال وجوه نقدی حاصل از معاملات مواد مخدر از آنان توقیف و همچنین تعداد 27 باب منزل مسکونی، باغ، ویلا و زمین کشاورزی از قاچاقچیان اصلی مواد مخدر توقیف شده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان تصریح کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی استان کرمان و مجاورت آن با پنج استان کشور و قرار داشتن استان در محل عبور مواد مخدر، حدود ۶۰ درصد از مواد مخدری که از مرز‌های شرقی کشور وارد می‌شود از استان کرمان عبور کرده و تقریبا تمام باند‌های کلان مواد مخدر غیر بومی استان کرمان و به صورت عبوری بوده است.

سالاری افزود: در مجموع عملیات‌های انجام گرفته توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره کل اطلاعات هشت تن انواع مواد مخدر شامل تریاک، مرفین، هروئین، حشیش و همچنین انواع سلاح و مهمات جنگی از باند‌های مواد مخدر کشف و 21 نفر از قاچاقچیان اصلی دستگیر و 22 دستگاه خودرو از قاچاقچیان کشف و توقیف و رسیدگی به اتهام آنان در مجموعه قضایی استان به صورت ویژه در حال انجام است.

وی اعلام کرد: با توجه به اشرافیت خوب اطلاعاتی و تلاش‌های ماموران اطلاعاتی و انتظامی و نظامی و متولیان امنیت و نظم، امنیت مطلوب و پایداری بر استان کرمان حاکم و دغدغه جدی امنیتی در هیچ زمینه‌ای وجود نداشته و با متخلفان امنیت به صورت جدی برخورد مقتضی و قانونی صورت خواهد گرفت و این امنیت پایدار خواهد بود.

کشف بیش از 400 کیلو گرم تریاک در بخش شهداد

به نقل از پایگاه خبری پلیس، مأموران انتظامی بخش شهداد شهرستان کرمان با همکاری تکاوران شهرستان راور با انجام کار اطلاعاتی و پلیسی از حمل و جابه جایی مواد مخدر توسط قاچاقچیان مطلع و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

مأموران پس از متوقف ساختن خودروها موفق شدند در بازرسی از آن ها 471 کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک را کشف و دو نفر قاچاقچی را نیز دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی استان کرمان با بیان این که پلیس با تمام توان در راستای تأمین نظم و امنیت، ارتقا احساس امنیت شهروندان تلاش می کند، از شهروندان خواست در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را به مرکز فوریت های پلیس 110 گزارش دهند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار