خرید خرما توسط دولت با حذف واسطه ها به نفع کشاورزان خواهد بود و موجب تشویق به تولید در این عرصه می شود.
کد خبر: ۵۵۹۶۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۰ 31 January 2018

وزیر جهاد کشاورزی با خرید تضمینی و حمایتی محصول خرمای کشاورزان منطقه موافقت کرد .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان با بیان اینکه بر اساس ابلاغ وزیر جهاد کشاورزی قیمت خرید خرما به ازای هر مادر کارتن ۱۲ تایی با وزن ۸ کیلوگرم ۵۵ هزار ریال است، تصریح کرد: قیمت خرید تضمینی خرما با توجه به افزایش و یا کاهش وزن به ازای هر ۱۰۰ گرم ۱۰۰ تومان افزایش و یا کاهش پیدا می‌کند.

سعیدی عنوان کرد: خرمای تولید سال جاری با کیفیت مرغوب و درجه یک از تولیدکنندگان بر اساس معرفی‌نامه از جهاد کشاورزی به سازمان تعاون روستایی خریداری می‌شود و به هیچ وجه از دلالان خریداری صورت نمی‌گیرد‌‌ و پول خرمای خریداری شده طبق مدارکی که کشاورز دریافت می‌کند حداکثر طی ۲۰ روز به حساب آنها واریز می‌شود.

وی افزود: تمام بازرگانان و تجاری که نیاز به نقدینگی دارند، می‌توانند با مراجعه به سازمان جهادکشاورزی و دریافت معرفی‌نامه نسبت به دریافت تسهیلات اقدام کنند، همچنین تمام نهادها، ارگانها و فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای نیز می‌توانند خرما را خریداری کرده و با قیمت مناسب از تولید به مصرف هموطنان برسانند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان خاطرنشان کرد: هیچ‌گونه محدودیتی برای خرید خرمای منطقه شرق استان وجود ندارد و کشاورزان می‌توانند با اطمینان خاطر نسبت به فروش خرمای خود اقدام کنند.

وی از کشاورزان خواست برای فروش خرمای خود به جهاد کشاورزی و سازمان تعاون روستایی در شهرستانهای بم –ریگان –نرماشیر و فهرج مراجعه کنند .

 از 30 هزار هکتار نخلستان در شرق استان کرمان 200 هزار تن خرما تولید می شود که 20 درصد خرمای مرغوب مضافتی کشور را شامل می شود .  اقدامات حمایتی دو موجب تشویق بیشتر کشاورزان و در نتیجه افزایش تولید در بخش محصولات کشاورزی می شود . کشاورزی همیشه نیاز به حمایت و هدایت دولت دارد و در غیر این صورت بیشتر سود به جیب دلالان می رود و کشاورز سود چندانی به دست نمی آورد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار