ابتدا نمایندگان مردم و نماینده ولی فقیه در استان به بیان خواسته ها و مشکلات استان پرداختند، سپس رئیس جمهور با تأکید بر مشکلات کم آبی و استفاده بهینه از منابع و معادن استان همکاری و همیاری نهاد های مختلف خصوصی و دولتی را خواستار شد.
کد خبر: ۵۶۰۴۹۰
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۲:۴۰ 02 February 2018

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان  در سخنانی خواستار توجه بیش از پیش دولت به حفظ اصالت بافت تاریخی شهر کرمان شد.
امیری نماینده مردم زرند و کوهبنان و رییس مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، هم خواستار رسیدگی بهتر دولت به زلزله زدگان اخیرکوهبنان ، کارگران معادن ، و پرداخت حقوق معوقه شاغلان و بازنشستگان صنعت فولاد و ذغالسنگ شد.
پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس و رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در نشست شورای اداری استان کرمان خواستار افزایش اختیارات استانداران و ساماندهی اتباع بیگانه شد.
وی گفت : دولت سهم ۱۵ درصدی استان کرمان از معادن را پرداخت نکرده است.

زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس و رییس کمیسیون تحقیقات مجلس نیز از رییس جمهور و هیات دولت خواست به موضوع کم ابی در کرمان اهتمام بیشتری نشان دهند.

وی گفت : باید برای رونق تولید در استان کرمان و حل مشکل واحدهای تولیدی که تعطیل و کارگرانشان بیکار شده اند ، اقداماتی انجام داد.

رییس جمهور اتحاد و همدلی را در میان همه اقشار جامعه لازمه جذب سرمایه در استان و حتی کشور دانست.

روحانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بحران کم آبی گفت: کرمان تشنه است/ ایران نیز تشنه است که بخشی از این تشنگی را نزولات جوی و بخشی را باید خودمان با ارائه راهکارهای مناسب مدیریت کنیم.
وی خاطر نشان کرد:   نزولات جوی نسبت به 50 اخیر بسیار کاهش داشته و باید الگوی کشت و صادرات و واردات را نیز تغییر دهیم و باید معیار ما نیز به مصرف آب تغییر کند.
رئیس جمهور استان کرمان را یکی از استانهای پیشتاز در زمینه اجرای طرحهای گلخانه ای دانست و گفت استان کرمان رتبه دوم اجرای گلخانه در کشور را داراست و این طرحها را نمونه ای از صرفه جویی و مدیریت دانست.
وی وجود معادن در استان را عاملی برای رفاه مردم دانست و گفت این معادن پیامهایی برای ما دارد و باید از آنها برای رفاه/ خودکفایی و افزایش قدرت خرید مردم استفاده کنیم.
رئیس جمهور همچنین به موضوع مسکن نیز اشاره کرد و گفت مقاوم سازی ساختمانها باید سرلوحه کار قرار گیرد و در این زمینه دولت اقداماتی را شروع کرده است.

آقای روحانی تاکید کرد: همه باید تلاش کنیم و دولت تنها بخشی از کار را به دوش بگیرد و بخشهای خصوصی و مردم می توانند در مسیر پیشرفت قرار گیرند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار