نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسیر گسل دقیقا شهر چترود و روستاهای اطراف را شامل شده گفت: بافت فرسوده این بخش مورد توجه ویژه قرار گیرد.
کد خبر: ۵۶۰۷۱۳
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۳ 03 February 2018

محمدرضا پورابراهیمی بعد از ظهر امروز در نشست شورای اداری بخش چترود کرمان با موضع بررسی خسارات زلزله به ساختمان‌های چترود و مشکلات زمین‌های این منطقه که با حضور علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سلطانی‌نژاد مدیرکل بنیاد مسکن کرمان، سام‌نژاد امام جمعه چترود، نوری بخشدار چترود و دیگر مسئولان این بخش برگزار شداظهار داشت: از آنجا که مسیر گسل دقیقا شهر چترود و روستاهای اطراف را شامل شده تقاضا داریم که وضعیت این بخش مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه براساس آمار، شهر کرمان بیشترین آسیب‌های ساختمانی را براثر زلزله داشته افزود: بخش چترود چسبیده به کوهساران است و روستاهای این منطقه بسیار به منطقه کوهساران نزدیک هستند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه روستاهای این منطقه بر اثر زلزله هنوز در گیر بازسازی و مقام‌سازی هستند بیان کرد: ضروری است که به واسطه موقعیت جغرافیای و بافت قدیمی و فرسود چترود که به راحتی مشهود است به بحث بازسازی و مقاوم‌سازی در این منطقه توجه بیشتر شود.

وی با بیان اینکه امیدواریم امکانی فراهم شود تا با ورود بنیاد مسکن و با مبلغ ناچیزی مشکل زمین‌های چترود با منابع طبیعی حل شود گفت: همانند کاری که بنیاد مسکن برای مردم حومه شهر کرمان انجام داد.

پورابراهیمی با اشاره به وجود چند طرح هادی در منطقه داریم که باید نهایی شود افزود: بنیاد مسکن در این منطقه زحمات زیادی کشیده شده اما عملیات اجرایی چند طرح هادی متوقف شده که باید نهایی شود.

وی با اشاره به وجود واحدهای نیمه تمامی که کار ساخت آنها به اتمام نرسیده و واحدهایی که نیاز به بهسازی، بازسازی و مقاوم‌سازی دارند بیان کرد: در این راستا بیشترین تمرکز ما در بخش، بر روی خود شهر چترود است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به واگذاری زمین برای جوانانی که فاقد زمین هستند افزود: مشکل دیگری که در این بخش وجود دارد زمین‌هایی که 20 سال قبل بر اثر اشتباه یا سهل‌انگاری واگذار شده و مردم مالک زمینی هستند که شهرداری به آنها اجازه سکونت به واسطه قرار گرفتن بر روی منابع آبی به آنها نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه هر چند شدت تخریب در زلزله کوهبنان بیشتر و بالاتر است اما این دلیل نمی‌شود که ساخت و ساز در منطقه راور متوقف شود خاطر نشان کرد: مقاومسازی اماکن عمومی باید مورد توجه قرار گیرد.

منبع: تسنیم

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار