روز دوم سفر رئیس جمهور به کرمان
رئیس جمهور در ادامه سفر به استان کرمان، صبح جمعه با حضور در روستای زلزله زده گورک از توابع شهرستان راور، ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این روستا از نزدیک در جریان روند خدمات رسانی به مردم زلزله زده استان کرمان قرار گرفت. سپس با حضور در جمع خبرنگاران در شهر کرمان به جمع بندی سفر خود به این استان پرداخت.
کد خبر: ۵۶۰۷۱۹
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۳ 03 February 2018

رئیس جمهور  به همراه علیرضا رزم‌حسینی استاندار کرمان، محمدرضا پورابراهیمی و محمد مهدی زاهدی نمایندگان مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی صبح جمعه با حضور در روستای زلزله زده گورک از بخش های مختلف روستا بازدید کرد و و با تعدادی از مردم گفت و گوی صمیمانه ای داشت.

دکتر روحانی در بازدید از روستای گورک تصریح کرد:  از رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قول گرفتیم که در مناطق زلزله زده راور و کوهبنان، بازسازی‌ها به سرعت انجام شود و تا پایان تیر سال آینده هیچ کس نباشد که خانه دائمی خود را تحویل نگرفته باشد. از آقای تابش می‌خواهم که اگر مشکلی در مسیر بازسازی‌ها پیش آمد، ابتدا از طریق استاندار و نیز از طریق رییس جمهور،  موضوع را پیگیری کنند، چرا که دولت را موظف می‌دانم امکان اقامت مردم در خانه‌های دائمی را در اسرع وقت به انجام برساند تا مردم به زندگی عادی خودشان بازگردند.

رئیس جمهور همچنین گفت: همه کسانی که در اثر زلزله شغل خود را از دست داده‌اند یا کسانی که برای اقامت از محل زندگی خود کوچ کرده و اکنون مستأجر هستند نیز از کمک بهره‌مند خواهند شد و خسارات آنها تا حد امکان جبران می شود.

به گزارش تسنیم، در بازدید رئیس جمهور از منطقه زلزله‌زده فقط رسانه‌های همسو با دولت همراه روحانی بودند و این بازدید بدون حضور سایر رسانه‌ها برگزار شد.

حسن روحانی روز جمعه در نشست خبری پایان سفر 2روزه خود در استان کرمان افزود: بنیاد مسکن برای تحویل منازل مسکونی مناطق زلزله زده در تیر ماه قول داده است.

رئیس جمهوری گفت : با توجه به حمایت دولت ،از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان پیمانکار پروژه قول گرفته ایم که ساخت و تحویل منازل مسکونی مناطق زلزله زده استان کرمان خرداد و تیرماه نهایی شود

روحانی ادامه داد: در سایر مناطقی که وزیران سفر کرده بودند نیز بیش از 900 مگاوات برق در استان کرمان افزوده شد و استان کرمان از این پس صادر کننده برق خواهد بود.

وی اضافه کرد: در زمینه آب و کشاورزی بیش از یکهزار و 700 طرح در بخش های مختلف کشاورزی افتتاح شد و این بیانگر تلاش و همت مردم استان است.

رئیس جمهوری گفت: طرح های بسیار مهمی هم عملیات اجرایی آنها آغاز و در مورد برخی طرح ها نیز به منظور ساماندهی بحث شد.

وی تاکید کرد: عملیات اجرایی راه آهن استان کرمان آغاز شد و قرار است تا پایان دولت تدبیر و امید این طرح بسیار مهم و ارزشمند اجرایی و عملیاتی شود.

رئیس جمهوری گفت: انتقال آب از جنوب به کرمان در سالهای آتی انجام می گیرد که امیدواریم آب به سیرجان و سد صفارود برسد و موجب تحول در صنعت استان و پاسداری از ذخایر آبی می شود.

وی افزود: دستور داده ام که خرانه هر چه به هر کجا تخصیص می دهد انتشار دهند تا مردم بدانند.

وی خاطرنشان کرد: اصل جنب و جوشی که پس از تقدیم لایحه بودجه به مجلس ایجاد شد برای ما بسیار خوشحال کننده است زیرا پول مربوط به خزانه در حقیقت مربوط به مردم است ومردم باید بدانند این پول از کجا آمده و در کجا هزینه می شود.

وی ادامه داد:معتقدیم باید جلوی فساد و رانت را گرفته و مردم را در اجری طرح ها مشارکت بیشتری داد.

وی در ادامه پیرامون ریزگردها هم گفت: توفان های سیستان و بلوچستان در برخی اوقات استان کرمان را نیز تحت تاثیر قرار می دهد و راه حل آن تثبیت شن های روان است.

رئیس جمهوری با بیان اینکه اگر می شد جازموریان احیا می شد خیلی عالی بود، گفت: تاکید می کنیم که در سال آینده در حوزه مالچ پاشی توجه ویژه ای شود و اعتبارات بیشتری واگذار شود.

رئیس جمهور ظهر روز جمعه کرمان را ترک کرد. مردم امیدوارند وعده های دولت در سفر به این استان  به خصوص در زمینه انتقال آب از جنوب به مرکز و شمال استان کرمان عملیاتی گردد. چراکه یکی از بزرگترین مشکلاتی که بخش های مختلف استان با آن درگیر هستند وطی سال های آینده نقش حیاتی در زندگی و کسب و کار مردم خواهد داشت رفع مشکل آب در استان می باشد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار