معاون امور توانبخشی بهزیستی استان کرمان گفت: تاکنون 3 مرکز اتیسم در کرمان، سیرجان و زرند راه اندازی شده و امروز چهارمین مرکز اتیسم در استان در رفسنجان راه اندازی شد و به زودی پنجمین مرکز اتیسم نیز در شهرستان جیرفت افتتاح خواهد شد.
کد خبر: ۵۶۱۱۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۹ 03 February 2018

دکتر«علیرضا اسدی» ظهر امروز 14 بهمن ماه در مراسم افتتاح مرکز اتیسم عاطفه رفسنجان اظهار کرد: اتیسم به‌عنوان یک سندرم می‌باشد و به علت شیوع و شدت زیاد و چند معلولیتی بودن آن کار با این افراد بسیار مشکل است.

وی افزود: تاکنون سه مرکز اتیسم در کرمان، سیرجان و زرند راه‌اندازی شده و امروز چهارمین مرکز اتیسم در استان در رفسنجان راه‌اندازی شد و به زودی پنجمین مرکز اتیسم نیز در شهرستان جیرفت افتتاح خواهد شد.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان کرمان تصریح کرد: در صورت مداخله بهنگام و با تشخیص به موقع اتیسم از سوی سازمان بهزیستی، آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی و با انجام مداخلات روانشناختی که در بستر توانبخشی و آموزشی صورت می‌گیرد هم‌چنین در صورتی که هر سه ضلع مثلث معلول، خانواده و جامعه و حاکمیت به وظیفه خود عمل کنند این افراد می‌توانند به نرم اجتماعی رسیده و همانند و سایر افراد هم سن خود به اوج ظرفیت برسند.

اسدی خاطرنشان کرد: لازم است همه افراد حتی بنگاه‌هایی که منابع مالی در اختیار دارند به مداخلات اجتماعی ورود کرده و بخشی از کار را بر عهده گیرند کمااین‌که در دنیا به این شکل می‌باشد و لایحه حذف بخش مالیاتی این افراد به مجلس فرستاده شده است تا انگیزه بیشتری در انجام این کار داشته باشند.

مدیر درمان مجتمع مس سرچشمه نیز در این مراسم اظهار کرد: شرکت مس خود را جدا از جامعه نمی‌داند و سعی کرده به تعهدات اجتماعی خود در این زمینه عمل کند. پیشنهاد بنده این است تیمی متشکل از بهزیستی، آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی با یکدیگر جهت شناسایی و غربال گری کودکان بین سنین 3 تا 6 سالگی همکاری کرده تا از مشکلات احتمالی بعدی پیشگیری شود.

فاطمه مرادی مسئول این مرکز با بیان این‌که فعالیت‌های این مرکز به دو بخش آموزشی و توانبخشی تقسیم می‌شود، گفت: بخش آموزشی شامل ارزیابی، مداخله و پیگیری و بخش توانبخشی شامل فعالیت‌های کاردرمانی، گفتار درمانی، موسیقی درمانی، بازی درمانی است که با کمک خیرین مشغول به کار می‌باشد.

وی افزود: در ابتدا این مرکز با مجوز از سازمان بهزیستی تعداد 12 نفر از کودکان اتیسم را تحت پوشش قرار داد که هم‌اکنون این تعداد به 27 نفر افزایش پیدا کرده است.

به گزارش ایسنا، زمین این مرکز از سوی شهرداری رفسنجان و ساخت و ساز آن توسط مجتمع مس سرچشمه صورت گرفته است.

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار