معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان با تاکید بر اینکه در استان کرمان برای جذب تسهیلات اشتغال فراگیر باید تلاش بیشتری انجام شود، گفت: دولت با مشکلات زیاد، تسهیلات خوبی برای رفع مشکل اشتغال فراهم کرده است که باید به جای تعلل و معطل نمودن منابع، از این فرصت به بهترین نحو استفاده شود.
کد خبر: ۵۶۱۷۱۵
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۷ 05 February 2018

به گزارش تابناک، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمان، دکتر محمدجواد فدائی در سیزدهمین کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان که در سالن پیامبراعظم(ص) استانداری کرمان برگزار شد، با انتقاد از اینکه فقط بخش اندکی از تسهیلات اختصاص یافته به استان کرمان تاکنون پرداخت شده است، افزود: 370 میلیارد تومان تسهیلات براساس بند «الف و ب» تبصره 18 به استان کرمان ابلاغ و 250 میلیارد تومان به بانک‌ها معرفی شده که 57 میلیارد تومان آن تاکنون پرداخت شده است.
وی با تاکید بر اینکه در استان کرمان برای جذب تسهیلات اشتغال فراگیر باید تلاش بیشتری انجام شود، یادآورشد: دولت با مشکلات زیاد، تسهیلات خوبی برای رفع مشکل اشتغال فراهم کرده است که باید به جای تعلل و معطل نمودن منابع، از این فرصت به بهترین نحو استفاده شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان خواستار برگزاری جلسه ای با متقاضیان دریافت تسهیلات شد تا علت عدم مراجعه آنها به بانک ها بررسی شود.
فدائی از پرداخت 50 درصد از منابع خوداشتغالی بانک مسکن خبر داد و خاطرنشان کرد: با پیگیری های بانک مسکن باید تا پایان بهمن ماه کل منابع خود اشتغالی به مبلغ 3 میلیارد تومان به متقاضیان پرداخت شود.
وی با اشاره به توزیع شهرستانی اعتبارات اشتغال روستایی جمعا به میزان 333 میلیارد تومان، یادآورشد: سهمیه استان جمعا حدود 392 میلیارد تومان می باشد که تاکنون 98 میلیارد تومان به بانک ها ابلاغ شده است.
وی با اشاره به شناور بودن و باقی ماندن 60 میلیارد تومان از اعتبارات اشتغال روستایی، خاطرنشان کرد: تعداد 21 طرح با منابع حدود 58 میلیارد تومان مربوط به اشتغال روستایی و تعداد 113 طرح با منابع حدود 65 میلیارد تومان مصوبات کارگروه فنی مربوط به تبصره 18 در این جلسه مورد تایید قرار گرفت.
دولت با عملیاتی کردن دو طرح اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی به دنبال اهدافی از جمله کاهش هشت دهم درصدی نرخ بیکاری در کشور و ایجاد 980 هزار فرصت شغلی و حفظ و صیانت از 80 درصد مشاغل موجود در کشور می باشد. اجرای این طرح ها کمک زیادی به ارتقای وضع اشتغال در کشور خواهد کرد و طبعا نیاز هست استانداری ها، فرمانداری ها ، بخشداری ها و نهادهای وابسته در زمینه اطلاع رسانی این طرح ها به خصوص در مناطق روستایی اقدامات بیشتری انجام دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار