در بازدید معاون عمرانی استاندار از مجموعه تاریخی ارجمند، بر لزوم تسریع آغاز عملیات اجرایی مجموعه گردشگری روستای خیراباد تاکید شد.
کد خبر: ۵۶۲۷۲۳
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۹ 07 February 2018

دکتر موسوی به همراه خنجری فرماندار، عربنژاد مدیرعامل سازمان همیاری‌های شهرداری‌های استان، اسلامی رئیس اداره میراث فرهنگی زرند و نخعی دهیار خیراباد از مجموعه تاریخی ارجمند بازدید کرد.

 محمداسلامی نماینده اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان در شهرستان زرند با اشاره به برگزاری شایسته جشنواره خیرآباد در آبان ماه گذشته گفت: بنا به پیشنهاد و تاکید استاندار محترم مقرر شد ضمن رایزنی با مالک این خانه مقدمات تبدیل خانه ارجمند به یکی از زیباترین واحدهای بوم گردی استان در دستور کار قرار گیرد.

 اسلامی افزود: بلافاصله و پس از برگزاری نشستی با حضور استاندار، رئیس مجمع نمایندگان استان؛ مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان، فرماندار زرند و نماینده ارجمند در استانداری کرمان تفاهم نامه واگذاری این خانه به سازمان همیاری شهرداری‌ها برای توسعه گردشگری روستای خیرآباد مورد موافقت قرار گرفت و بزودی نیز مراحل تحویل این بنای زیبا به سازمان مذکور صورت خواهد گرفت.

 دکتر موسوی معاون عمرانی استاندار با اشاره به اهمیت رونق گردشگری در روستاها گفت: بطور مرتب پیگیر تحقق این موضوع هستیم و بزودی عملیات اجرایی در این روستا آغاز خواهد شد.

 معاون عمرانی استاندار افزود: مقاوم‌سازی و تجهیز خانه و کمک در بازسازی سایر بناهای تاریخی از جمله حمام، مسجد، آب انبار و خانه‌های رعیت‌نشین اطراف این خانه در دستور کار قرار خواهد گرفت.

 فرماندار شهرستان زرند نیز با ارائه گزارشی از برگزاری جشنواره‌های شهرستان گفت: سال 96 تعداد 8 جشنواره در شهرستان برگزار شد که در جشنواره خیرآباد که با حضور استاندار برگزار شد قریب 5000 نفر حضور داشتند که کیفیت برگزاری جشنواره مورد رضایت استاندار و حاضران قرار گرفت و تا پایان سال نیز 2 جشنواره دیگر در این شهرستان برگزار خواهد شد.

 خنجری افزود: این در حالی است که در سال 97 تعداد 23 جشنواره در شهرستان برگزار می‌شود که این رکورد می‌تواند زرند را به عنوان شهر جشنواره ها در کشور معرفی نماید.

 فرماندار زرند با اشاره به نقش روستاها در اقتصاد مقاومتی گفت: امروزه اتفاقات خوبی را در روستاهای شهرستان شاهد هستیم و بزودی هم 4 واحد بوم‌گردی در شهرستان به بهره برداری خواهد رسید.

 رسول نخعی دهیار روستا نیز با برشمردن بخشی از مشکلات روستا خواستار مساعدت معاون عمرانی در زیباسازی بولوار منتهی به این خانه شد که با قول مساعد معاون عمرانی استاندار روبرو شد.

منبع: صدای زرند

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار