مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان از واگذاری و تحویل عمارت شترگلوماهان به سرمایه گذار بخش خصوصی جهت مرمت و بهره برداری خبر داد.
کد خبر: ۵۶۳۲۸۷
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۰ 08 February 2018

محمود وفایی» با اعلام خبر فوق افزود: طی سال‌های گذشته صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن فرهنگی و تاریخی کشور با مصوبه هیئت وزیران، مسئولیت جلب همکاری و مشارکت بخش دولتی ،بخش عمومی غیر دولتی ،بخش خصوصی داخلی و خارجی و جوامع محلی در امر احیاء و بهره برداری از بناها و اماکن و بافتهای تاریخی و فرهنگی قابل احیاءرا برعهده گرفته است.

وی با اشاره به اینکه عمارت شترگلوی شهر ماهان از جمله بناهای تاریخی مهم استان کرمان و متعلق به دوره قاجاریه است،اظهار کرد: این عمارت تاریخی از طریق مزایده به مدت 20 سال به شرکت پهنه آسمان تابان (پات) واگذار شد.

وفایی با بیان اینکه مدت زمان مرمت و بهره برداری از عمارت شتر گلوماهان 15 ماه تعیین شده است، تصریح کرد: بعد از طی مدت فعالیت های مرمتی، این بنای تاریخی با کاربری فرهنگی و گردشگری شروع به کار خواهد کرد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به اینکه میزان سرمایه گذاری جهت مرمت و بهره برداری از عمارت شترگلوماهان یک میلیارد تومان برآورد شده است، بیان کرد: بدون شک سرمایه گذاری در اماکن تاریخی و فرهنگی زمینه ساز ایجاد اشتغال و بهره گیری مناسب از ظرفیتها و پتاسیلهای تاریخی استان خواهد بود .

وفایی توسعه صنعت گردشگری و ورود هرچه بیشتر گردشگران خارجی را از برنامه‌های مهم اقتصاد مقاومتی دانست و خاطرنشان کرد: براساس این برنامه مرمت و بازسازی اماکن تاریخی استان در الویت کار قرار گرفته و طی مراحل قانونی به بخش خصوصی واگذار می شوند.

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار