در مقایسه با قبل از انقلاب حاصل شد:
مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان به مقایسه میزان سرانه فضای ورزشی قبل از انقلاب تاکنون پرداخت و گفت: از قبل از انقلاب تاکنون در بحث سرانه فضاهای ورزشی رشد حدود 400 درصدی داشته ایم که این، افزایش حدود 5 برابری سرانه فضای ورزشی سطح استان را به دنبال داشته است.
کد خبر: ۵۶۳۲۸۸
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۱ 08 February 2018

محمدتقی امیری خراسانی، یکی از موارد مهم و قابل توجه در نظام مقدس جمهوری اسلامی را بحث اهمیت دادن به مسئله ی ورزش و افزایش سرانه فضای ورزشی سطح استان از 15 صدم مترمربع به 72 صدم مترمربع دانست و اظهار داشت: این موضوع از افتخارات انقلاب شکوهمند اسلامیست که رشد حدود 400 درصدی و افزایش حدود 5 برابری سرانه فضای ورزشی استان را با خود به همراه داشته است.

وی به بیان شاخص های عملکرد اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان از قبل از انقلاب تاکنون پرداخت و افزود: تعداد ورزشگاه ها و استادیوم ها قبل از انقلاب 8 تا بود که هم اکنون به 73 عدد رسیده است.

امیری خراسانی تعداد سالن های ورزشی را قبل از انقلاب 16 تا عنوان و تصریح کرد: هم اکنون این تعداد به 253 تا افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه قبل از انقلاب تعداد زمین های چمن 8 تا بوده، یادآور شد: هم اکنون این میزان به 128عدد رسیده است.

امیری خراسانی تعداد استخرها را در قبل از انقلاب 7 تا ذکر کرد و بیان داشت: هم اکنون این تعداد به 26 استخر تغییر یافته است.

وی با بیان اینکه قبل از انقلاب تعداد زمین های روباز 192 عدد بوده، گفت: هم اکنون استان کرمان صاحب 371 زمین روباز است.

امیری خراسانی تعداد زورخانه های استان را در قبل از انقلاب 15 عدد عنوان کرد و افزود: هم اکنون این تعداد به 27 زورخانه افزایش یافته است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان به یک جمع بندی در خصوص مجموع فضاهای سرپوشیده ی استان در قبل از انقلاب تا کنون پرداخت و تصریح کرد: کل فضاهای سرپوشیده ی استان در قبل از انقلاب 45 هزار و 700 متر مربع بوده که هم اکنون به 404 هزار و 50 مترمربع رسیده است.

امیری خراسانی کل فضاهای روباز استان در قبل از انقلاب را 134 هزار و 300 مترمربع اعلام کرد و یادآور شد: هم اکنون این میزان فضا به یک میلیون و 828 هزار و 611 مترمربع ارتقا یافته است.

امیری خراسانی افزود: کل فضاهای ورزشی در قبل از انقلاب 180 هزار مترمربع بوده که هم اکنون به 2 میلیون و 232 هزار و 661 متر مربع افزایش یافته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار