برنامه های دهه فجر:
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در ارتباط با برنامه های دهه فجر گفت : طی این مدت برنامه های قرآنی با همکاری مردم و تشکل های قرآنی با محوریت دهه فجر و دهه فاطمیه برگزار شد و همچنین 23 سانس فیلم اکران شد .
کد خبر: ۵۶۴۷۴۰
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۵ 11 February 2018

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری تابناک کرمان در خصوص ارزیابی برنامه های دهه فجر و ویژه برنامه های نسل سوم و چهارم انقلاب گفت: فرهنگ و ارشاد اسلامی مسئول کمیته فرهنگی و هنری ستاد دهه فجر بود و با برنامه ریزی هایی که انجام دایم نزدیک 200 برنامه فرهنگی و هنری در سطح استان برگزار کردیم.
محمدرضا علیزاده در ادامه با اشاره به همزمانی دهه فجر و دهه فاطمیه تصریح کرد: بخش عمده ای از برنامه ها حول محور قرآن و عترت بود. از جمله برگزاری دومین هفته قرآن و عترت با 16 جشنواره و سوگواره و مجموع 35 عنوان برنامه بود.
وی در ادامه گفت: این برنامه ها یک حرکت نو در راستای تبیین و ترویج فرهنگ و سبک زندگی قرآنی بود و در این هفته از ابزارهای مختلف فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و پژوهشی استفاده شد.
وی همچنین با ابراز رضایت از این دهه اظهار کرد: خوشبختانه 3050 اثر قرآنی توسط ادبا، هنرمندان و حوزه های مختلف تولید شد.
مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: همزمان با این ایام نمایشگاه بزرگ قرآن کریم را برگزار کردیم که رویداد بزرگی بود و با مشارکت خود مؤسسات قرآنی و محوریت اتحادیه مؤسسات و تشکل های قرآنی برگزار شد.
علیزاده در ادامه به اکران 23 سانس فیلم اشاره کرد و گفت: امسال با برنامه ریزی با معاون سازمان سینمایی کشور اگران فیلم ها از 14 بهمن ماه شروع شد و تا 22 بهمن ادامه داشت و برای اولین بار 5 سانس فیلم دانش آموزی اکران شد و فیلم های اکران شده جزو بهترین فیلم ها بود.
وی افزود: طی این مدت حدود 60 در صد سالن سینما پر می شد و بیشتر مخاطبان، کودکان، جوانان و نوجوانان بودند.
وی همچنین گفت: برنامه های شب شعر و خاطره های انقلاب و همچنین برنامه های قرآنی در 630 کانون مسجد استان برگزار کردیم و تلاش کردیم فضای فرهنگی جامعه را متناسب با این ایام برنامه ریزی کنیم به گونه ای که قشر جوان را علاقه مند نماییم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار