زاهدی:
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر اینکه تصمیم کمیسیون تلفیق درباره کاهش حقوق هیأت علمی دانشگاه‌ها باید اصلاح شود، گفت: ما باید به اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها به چشم سرمایه‌های کشور نگاه کنیم.
کد خبر: ۵۶۵۳۳۹
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۵ 13 February 2018

محمد مهدی زاهدی اظهار داشت: ما باید به اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها به چشم سرمایه‌های کشور نگاه کنیم که ارزش آنها از طلا هم بالاتر است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه یقینا تصمیمی که کمیسیون تلفیق درباره کاهش حقوق هیأت علمی گرفته باید اصلاحاتی داشته باشد، گفت: ما طلا را به عنوان سرمایه نگاه می‌کنیم درحالی که باید این قشر دانشگاهی را بالاتر از طلا بدانیم؛ اعضای هیأت علمی سرمایه و ذخیره کشور هستند و برای خدمات این قشر نمی‌توان قیمت تعیین کرد.

زاهدی با طرح این پرسش که چقدر کشور هزینه می‌کند تا یک فرد استاد تمام شود، تصریح کرد: مگر ما چند نفر استاد تمام داریم؟ آیا به راحتی می‌توانیم جایگزین اینها را پیدا کنیم؟

این نماینده مردم در مجلس دهم، می‌گوید که یک استاد دانشگاه در بهترین حالت 11 میلیون حقوق می‌گیرد که این میزان در مناطق محروم کمی بیشتر است، اما آیا واقعا این میزان حقوق برای یک استاد تمام حقوق نجومی است؟

به گزارش فارس، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، در پایان تاکید کرد: این قانون باید حتما اصلاح شود که قشر نخبه احساس نکنند ما نخبه زدا هستیم.

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار