سرپرست آموزش و پرورش استثنایی کرمان:
سرپرست آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان گفت: در استان کرمان 4 هزار و 225 دانش‌آموز با نیازهای ویژه مشغول به تحصیل هستند.
کد خبر: ۵۶۵۶۲۹
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵ 13 February 2018

مهران باهری صبح امروز در دیدار جمعی از مدیران آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان با نماینده‌ ولی‌فقیه در کرمان اظهار داشت: در استان کرمان 4 هزار و 225 دانش‌آموز با نیازهای ویژه مشغول به تحصیل هستند که 3 هزار و 750 نفر از این دانش‌آموزان در مدارس ویژه استثنایی تحصیل می‌کنند و خدمات توانبخشی، آموزشی و پرورشی برای آن‌ها ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شعار آموزش و پرورش استثنایی برگرفته از آیه شریفه قرآن است که ارزش وجودی هر انسان را برابر با ارزش وجودی تمام انسان‌ها دانسته است، بیان داشت: باید وجود انسانیت را مد نظر داشته باشیم و با ارائه خدمات در این حوزه به نوعی توانبخشی به دانش‌آموزان استثنایی دهیم تا حضور آن‌ها را به صورت مستقل در جامعه شاهد باشیم.

سرپرست آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان ادامه داد: پذیرش دانش‌آموزان استثنایی در جامعه ما جایگاه خوبی ندارد و بعضاً خانواده‌ها آن را پنهان می‌کنند، 2 هزار و 920 دانش‌آموز کم‌توان ذهنی در استان کرمان داریم، معلولیت در استان و کشور رو به افزایش است و این مسأله در بیماری اوتیسم بیشتر مشاهده می‌شود.

باهری تصریح کرد: قبلاً از هر 100 نفر یکی به بیماری اوتیسم مبتلا می‌شد، اما اکنون به 68 نفر افزایش یافته است و هنوز زمینه تحصیل مطلوب آن‌ها را به دلیل نداشتن فضای آموزشی استاندارد در کرمان نتوانستیم، فراهم کنیم، پذیرش اجتماعی دانش‌آموزان و بچه‌های استثنایی نیازمند همکاری ائمه جمعه در تریبون‌های نماز جمعه و سخنرانی‌ها است تا این مسأله را در جامعه بپذیریم.

وی مناسب‌سازی جامعه برای معلولان را از مشکلات جامعه دانست و ابراز داشت: معلولیت مشکل اجتماع است و باید برای هر برنامه‌ای، پیوست حقوقی معلولان هم در نظر گرفته شود.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار