معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری:
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، یکی از مهمترین آسیب های تهدیدکننده خانواده ها را کم شدن گفتگو در خانواده ها دانست و طرح گفتگوی ملی خانواده ها در راستای کاهش آسیب های اجتماعی و گفتگوی بین نسلی نیز برای جلوگیری از شکاف نسل ها را به عنوان راه هایی برای جلوگیری از آسیب های حوزه خانواده مطرح کرد.
کد خبر: ۵۶۵۸۴۲
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۹ 14 February 2018

به گزارش تابناک کرمان، در نشست شوراها، تشکل های مردمی، نمایندگان احزاب، نخبگان و کارآفرینان، با حضور معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، مشکلات مختلف حول محورهای محرومیت ها، وضعیت نامطلوب زلزله زدگان کوهبنان، بیکاری جوانان، مغضوب واقع شدن احزاب، عدم به کارگیری زنان در حوزه های مدیریتی و رده بالای حکومتی توسط نمایندگان تشکل ها و احزاب بیان شد.
ارتقای سلامت بانوان و کودکان استان با توسعه خانه‌های زنان و بهداشت و طرح غربالگری بانوان و همچینین ساماندهی مشاغل اقتصادی زنان استان که با عنوان طرح «سما‌ بانو» انجام شده است و برنامه های آموزشی مثل طرح تاب آوری اجتماعی از جمله مهمترین پیشرفت های حوزه بانوان و خانواده است که توسط مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری بیان شد.
معاون ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده در این باره گفت: یکی از ابعاد مهم دولت دوازدهم موضوع قانونمند و توانمند کردن خیریه ها، تعاونی ها و سازمان های مردم نهاد است.
معصومه ابتکار با تأکید بر برون سپاری فعالیت ها اظهار کرد: خیلی مهم است که خیریه ها و تعاونی های قانون مند داشته باشیم و کار اصلی بر عهده مردم است.
وی افزود: دولت زیرساخت ها را فراهم می کند و کار اصلی را باید خود مردم انجام دهند.
وی همچنین گفت: مشکل اصلی این است که دولت بیش از حد در همه امور دخالت کرده است در حالی که در همه دنیا دولت ها فقط زیرساخت ها و آرامش و امنیت را فراهم می آورند.
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور تصریح کرد: موسسات، تعاونی ها، مشارکت ها و تشکل ها می توانند به بهترین وجه سرمایه گذاری جذب کنند و به خصوص این که تسهیلات اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی نیز بسیار کمک کننده خواهد بود.
ابتکار در ارتباط با طرح تاب آوری اجتماعی نیز گفت: فاز دوم این طرح را در استان کرمان خواهیم داشت که در ارتباط با بحران ها می تواند کمک کننده باشد.
وی گفت: یک پرتال در وزارت کار برای زنان سرپرست خانوار ایجاد خواهد شد و یک وام قرض الحسنه برای کمک به زنان سرپرست خانوار گرفته شده است.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خنواده در مورد به کارگیری زنان نیز ابراز داشت: تلاش دولت بر این است که 30 درصد بخش های مدیریتی را در اختیار زنان قرار دهیم و الان 6 معاون وزیر زن داریم.
ابتکار در ادامه به موضوع آسیب های فضای مجازی برای خانواده ها اشاره کرد و گفت: خانواده ایرانی با آسیب های فراوانی روبه روست. زمان گفتگو در خانواده ها کم شده است و خانواده ها باید نیاز های نوجوانان و کودکان را بشنوند.
وی در ادامه افزود: طرح گفتگوی ملی در برخی استان ها آغاز شده و نیاز هست که خانواده ها زمان بیشتری را به گفتگو اختصاص دهند و نیازهای یکدیگر را بشنوند.
وی در موزد احزاب نیز گفت: احزاب باید نگاه اجتماعی داشته باشند و به مسائل اجتماعی بپردازند. ریشه بسیاری از مشکلات اجتماعی است و نه سیاسی.
ابتکار در رابطه با آسیب های زیست محیطی و ارتباط آن با زنان و خانواده نیز اظهار داشت: حاشیه نشینی و مهاجرت موضوعات اقلیمی هستند و امروزه شاهد تغییرات اقلیمی در جهان و همین طور ایران هستیم.
وی در ادامه افزود: تغییرات اقلیمی موجب مهاجرت از روستا ها به حاشیه شهرها می گردد و طی این اتفاق زنان از خانواده و بستگان جدا می شوند.
معاون رئیس جمهور گفت: در گذشته اگر زنی سرپرست خود را ازدست می داد به خاطر کوچکی محیط و حس همدلی همه او را کمک می کردند ولی امروزه این شرایط کمرنگ شده است و باید به مسأله روستاها توجه ویژه کرد
معصومه ابتکار با اشاره به وجود نرخ دوبرابری بیکاری زنان تحصیل کرده نسبت به مردان در استان کرمان متذکر شد: باید به مشاغل خانگی، بهره گیری از فناوری های نوین، آموزش، اصلاح سیاست های مورد نیاز توجه کرد.
وی با تأکید بر طرح گفتگوی ملی خانواده ها ابراز داشت: این طرح به تقویت بنیان های خانواده کمک می کند. مسأله خشونت های خانگی و جلوگیری از آن در این طرح مدنظر است.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: موضوع مهم دیگر گفتگوی بین نسلی است. یکی از آفت های کم شدن گفتگو در خانواده ها کاهش رابطه بین نسل ها است که می تواند به یک شکاف بین نسلی منجر شود.
وی در ادمه گفت: باید مهارت های لازم برای رویارویی با پدیده های جدید را داشته باشیم با اعمال محدودیت نمی توان با آسیب های نوین مبارزه کرد.
وی افزود: موضوع شکاف بین نسلی ابعاد خیلی زیادی دارد و احزاب و تشکل ها و نهادهای مردمی باید در این باره فعال شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار