رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در تذکری وضعیت بازار ارز را نگران کننده توصیف کرد و مدیریت ناصحیح بازار ارز را علت این وضعیت دانست، علی لاریجانی نیز تاکید کرد که بانک مرکزی باید برای این مساله راهکار ارائه کند و این مساله را پیگیری می کنم.
کد خبر: ۵۶۶۱۲۹
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹ 14 February 2018

محمدرضا پورابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس در تذکری به شرایط اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: امروز وضعیت بازار ارز نگران کننده است، در هفته های گذشته به دلیل مدیریت ناصحیح بازار ارز، ارزش پول ملی کشور در چند ماه گذشته حدود 25درصد کاهش پیدا کرده است.
وی افزود: این وضعیت در جذب سرمایه گذاری خارجی به واسطه افزایش ریسک سرمایه گذاری اثر منفی گذاشته و آثار تورمی زیادی داشته است و در صورت ادامه یکی از دستاوردهای دولت که نرخ تورم تک رقمی است دچار چالش می شود.
نماینده مردم کرمان در مجلس همچنین اظهارداشت: به نظر می رسد بانک مرکزی توان لازم را برای مدیریت بازار ارز ندارد، شما ورود کنید و به رییس جمهوری تذکر دهید.
پورابراهیمی افزود: این بازار قابل مدیریت است ما اعتقاد داریم این اعداد در حال معامله در بازار ارز عدد واقعی نیست، امروز یک حباب ایجاد شده و تقاضای روانی در کشور را در بر داشته است.
وی خطاب به لاریجانی گفت: خواهش می کنیم که شما ورود کنید و اگر صلاح می دانید جلساتی در کمیسیون اقتصادی برگزار کنیم.
علی لاریجانی نیز در پاسخ به تذکر پورابراهیمی با تاکید بر این که رسیدگی به این موضوع بسیار مهم است، اظهار داشت: در موضوع نرخ ارز بانک مرکزی باید توضیحات کافی را داشته باشد و برای آن راهکار ارائه کند.
وی از کمیسیون اقتصادی مجلس خواست تا نوسانات بازار ارز را پیگیری کند.
لاریجانی گفت: بنده هم این موضوع را پیگیری خواهم بود، از کمیسیون اقتصادی مجلس هم می خواهم جلسات خود را ادامه دهد و پیشنهادهای مورد نظر خود را ارائه کند.

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار