مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمان:
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان از آمادگی این استان جهت میزبانی از گردشگران نوروزی خبر داد.
کد خبر: ۵۶۶۷۹۵
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۳ 16 February 2018

محمود وفایی در نشست مشترک اعضای ستاد خدمات سفر استان کرمان با اشاره به لزوم آماده‌سازی هرچه بیشتر زیرساخت‌های گردشگری در ایام نوروز 97 اظهار کرد: خوشبختانه در حال حاضر استان کرمان در حوزه مراکز اقامتی و پذیرایی از ظرفیت‌های بسیارخوبی برخوردار است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان به مرمت و بازسازی 30 اثر تاریخی در سال جاری اشاره کرد و گفت: این تعداد آثار توسط اداره کل میراث فرهنگی با مشارکت بخش خصوصی و دولتی مرمت شده است.

وفایی با بیان اینکه آثار تاریخی و طبیعی ثبت جهانی استان کرمان از قبیل باغ شاهزاده ماهان و روستای صخره‌ای میمند آماده میزبانی از مسافران نوروزی هستند، عنوان کرد: در حال حاضر تمامی اماکن تاریخی و موزه‌ای جهت حضور گردشگران در آمادگی کامل هستند.

وی با بیان اینکه تا پایان آذرماه سال جاری در مقایسه با سال گذشته تعداد گردشگران خارجی 15 درصد رشد داشته است، افزود: امیدواریم در نوروز 97 شاهد افزایش تعداد گردشگران داخلی و خارجی در پهناورترین استان کشور باشیم.

وفایی در ادامه از حضور تور رسانه‌ای خبرنگاران و رسانه‌های خارجی در استان کرمان خبر داد و بیان کرد: در این تور نمایندگان رسانه‌های خارجی شامل خبرگزاری اسوشیتدپرس آمریکا، تیما انگلستان، آپا آذربایجان، تلویزیون هلال و اولوسال ترکیه، فلسطین الیوم، المیادین لبنان، ارتی وی روسیه و موسسه عکس لیف آلمان برای بازدید از اقدامات انجام شده در حوزه الگوی اقتصاد مقاومتی و ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری کرمان و شهداد وارد خطه کریمان می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه 3 هتل جدید در استان کرمان در نوروز97 میزبان مسافران است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر هزار تخت به تخت‌های مراکز اقامتی استان افزوده شده که می‌تواند در طول ایام نوروز نیاز گردشگران این خطه را برآورده کند.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار