رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان:
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: معتقدیم اگر قرار است 15 درصد حقوق دولتی 63 میلیون تن مواد معدنی به استان برنگردد، استخراج هم نشود.
کد خبر: ۵۶۶۷۹۶
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۶ 16 February 2018

 مهدی حسینی‌نژاد امروز 25 بهمن ماه در جلسه بررسی عملکرد پهنه‌های اکتشافی استان کرمان اظهار کرد: در حوزه معدن در استان کرمان هدفمند و کاملاً برنامه‌ریزی شده حرکت می‌کنیم و در سفر اخیر رئیس‌جمهور به استان پروژه‌های معدن و صنایع معدنی افتتاح شد که ماحصل همین برنامه‌های هدفمند است.

وی با اشاره به فعالیت‌های معدنی استان درگذشته افزود: از سال 93 اجبار کردیم دولت کار بنگاه‌داری را کنار گذاشته و به بخش خصوصی اعتماد کردیم که نتیجه آن افتتاح و کلنگ‌زنی 10 هزار و 500 میلیارد تومان پروژه در بخش معدن و صنایع معدنی بود.

حسینی‌نژاد تصریح کرد: مسأله مهم‌تر این‌که هم‌اکنون پروژه‌های آماده افتتاح در حوزه معادن و صنایع معدنی نزدیک به 7000 میلیارد تومان است که تا اردیبهشت‌ماه سال آینده نزدیک به 10 هزار میلیارد تومان می‌رسد. تا پایان سال 98 در استان 16 هزار میلیارد تومان پروژه جدید افتتاح می‌شود و با تولید 10 میلیون تن شمش، استان کرمان قطب فولاد کشور خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: ظرفیت دیگر استان، نگاه و اعتماد ویژه استاندار به بخش خصوصی در همه زمینه‌هاست و در نتیجه اتفاقات شیرینی که در اشتغال و سایر زمینه‌ها رخ داده را مشاهده می‌کنیم. حماسه اقتصادی در استان کرمان در حال اتفاق افتادن است و دلیل آن اعتماد به بخش خصوصی است.

حسینی‌نژاد در ادامه با اشاره به ثبت محدوده‌های معدنی استان توسط افراد ناتوان از نظر مالی و فنی درگذشته، اظهار کرد: با ساماندهی این وضعیت، 6000 محدوده ثبت شده در کالک تبدیل به 25 پهنه و برای اکتشاف به شرکت ها و افراد توانمند واگذار شد.

وی با اشاه به مسائل زیست محیطیِ حوزه فعالیت‌های معدنی تصریح کرد: باید هم نگاه زیست محیطی و هم نگاه توسعه ای داشته باشیم و براساس ماده 43 قانون برنامه ششم، شورای معادن استان تشکیل شده که مسائل این حوزه را دنبال می‌کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: تلاش می‌کنیم کار اکتشافی بزرگ انجام بدهیم و شرکت‌های معدنی که در استان فعالیت می‌کنند، باید با ما در انجام فعالیت‌ها همکاری داشته باشند و معتقدیم اگر قرار است 15 درصد از حقوق دولتی 63 میلیون تن مواد معدنی به استان برنگردد، استخراج هم نشود.

وی یادآور شد: با پیگیری‌های صورت گرفته، اختیار 35 درصد حقوق دولتی معادن، با شورای معادن استان است که متأسفانه در 10 سال گذشته از 15 درصد حقوق دولتی تنها 0.05 درصد به استان برگشته بود.

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار