شهردار رفسنجان خبر داد
شهردار رفسنجان گفت: بازآفرینی شهری به طور جدی در رفسنجان آغاز می‌شود.
کد خبر: ۵۶۷۲۸۱
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶ 17 February 2018

محمدرضا عظیمی‌زاده صبح امروز در جلسه ستاد بازآفرینی شهری اظهار داشت: مباحث فرهنگی اجتماعی در کنار بازآفرینی شهری و پایداربودن بازآفرینی اهمیت دارد و در طرح بازآفرینی استفاده بهینه از منابع دیده شده که از آب زیرزمینی، نفت و... به‌طوری استفاده کنیم که نسل آینده از آن بی‌بهره نباشد.

وی بیان داشت: محدوده مکانی بازآفرینی شهری صرف بافت فرسوده نیست و نسبت به کل شهر باید نگاه بازآفرینی باشد و توسعه و گسترشی که قرار است صورت گیرد باید با نگاه بازآفرینی انجام شود.

شهردار رفسنجان با اشاره به وجود برخی سکونتگاه‌ها که اصلا توان جا دادن جمعیت را از نظر زیرساخت، خدمات، فرهنگی و اجتماعی ندارد، افزود: می‌طلبد هم از کمک‌های دولت درست استفاده شود هم کاری که قرار است جدید انجام شود با رویکرد بازآفرینی انجام شود که ما ایران‌شهر جامع خوب در رفسنجان داشته باشیم.

وی تصریح کرد: تمدنی که در گذشته در کشور از جمله در رفسنجان بود فارغ از اینکه آیا بافت تاریخی در آن باقی مانده یا خیر شهرها از این تمدن بهره داشتند و شهرهایی به مراتب کامل‌تر و پیشروتر در بعد زمانی خود بودند اما امروز داریم مقداری از تمدن واقعی ایران‌شهری با این نوع ساخت و ساز و نگرش شهرسازی عقب می‌مانیم.

عظیمی‌زاده تأکید کرد: در شهر رفسنجان باید برنامه‌های جامع در بازآفرینی داشته باشیم و همه دستگاه‌ها باید در این قضیه کار کنند شرکت توزیع برق میزان مصرف انرژی راکم کند و نور مطبوعی برای شهروندان استفاده کند که کار خوبی هم در این زمینه انجام شده و شهرداری هم کمک می‌کند تا وضعیت روشنایی شهر را ساماندهی کند.

وی اضافه کرد: در زیرساخت‌هایی چون آسفالت، پیاده‌روسازی و...می‌توانیم با طرح‌هایی که ارائه خواهد شد کار کنیم و در زمینه تسریع خدمات شهری هم کار و برنامه‌ریزی شود، یک‌سری کار هم شهرداری با حمایت شورای شهر آغاز کرده که بافت رحمت‌آباد در حال ساماندهی است و بحث بازآفرینی در آن در حال پیاده‌شدن است.

شهردار رفسنجان خاطرنشان کرد: با همکاری تمام دستگاه‌ها و حمایت مجموعه دولت باید بازآفرینی در شهر رفسنجان به طور جدی آغاز شود و قطعا در بعد ملی می‌توان مشکلات را به گوش بزرگترهای کشور گزارش داد و از آن‌ها کمک گرفت.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار