رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از برگزاری نشست مشترک دولت و مجلس برای رسیدگی به درخواست سوال از رئیس جمهور خبر داد.
کد خبر: ۵۶۷۲۹۴
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۵ 17 February 2018

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، از برگزاری نشست مشترک دولت با سوال‌کنندگان از رئیس جمهور فردا ( یکشنبه 29 بهمن‌ماه) پیش از پایان صحن علنی در کمیسیون متبوع خود خبر داد.

وی ادامه داد: برخی از نمایندگان به دلیل اوضاع موسسات مالی غیرمجاز درخواست سوال از رئیس جمهور را امضاء کرده و این درخواست برای رسیدگی قانونی به کمیسیون ما ارجاع شد و ما نیز آن را در دستور کار قرار دادیم.

پورابراهیمی تصریح کرد: براساس آئین‌نامه موظف بودیم تا هماهنگی لازم را انجام دهیم، لذا هفته گذشته طی نامه‌ای از رئیس جمهور درخواست کردیم تا نماینده یا نمایندگان ویژه خود را برای این نشست معرفی کند که وی روز چهارشنبه در نامه‌ای رسمی از سوی ریاست جمهوری آقایان کرباسیان وزیر اقتصاد، نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور و سیف رئیس کل بانک مرکزی معرفی شدند.

نماینده مردم کرمان و راور بیان کرد: ما براساس زمانی که تنظیم کردیم، فردا پیش از پایان جلسه علنی، نشست مشترک را برگزار خواهیم کرد که در این نشست نمایندگان سوال کننده و نمایندگان رئیس جمهور مباحث خود را مطرح می‌کنند.

رئیس کمیسیون اقتصادی تأکید کرد: در صورت عدم اقناع سوال کنندگان از رئیس جمهور گزارش سوال به صحن علنی ارائه شده و بعد از پایان بررسی بودجه مطابق آئین‌نامه داخلی رئیس جمهور یک ماه برای حضور در جلسه علنی مجلس فرصت دارد تا حضور یافته و به سوالات نمایندگان پاسخ دهد که بعد از آن رأی گیری انجام می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات نمایندگان درخواست کننده سوال از رئیس جمهور که پیش از این طی ماه‌های گذشته در مجلس بررسی می‌شد، گفت: در نوبت اول کار به صورت توافقی و کدخدایی منشی پیش می‌رفت و تنها برای آن یک کمیته تشکیل شد، اما اکنون سوال از رئیس جمهور براساس روال قانونی و آئین‌نامه داخلی مجلس پیش می‌رود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار