مسئول اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی دامپزشکی یزد:
مسئول اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی استان یزد گفت: واکسیناسیون دام، راهکاری کم‌هزینه و مؤثر برای مبارزه با بیماری تب برفکی در استان یزد است.
کد خبر: ۵۶۷۶۵۸
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲ 18 February 2018

به گزارش تابناک یزد، سید خلیل موسوی بیوکی در گفتگو با خبرنگار فارس در یزد، از اجرای رایگان فاز سوم طرح سراسری واکسیناسیون تب برفکی در استان یزد خبر داد و گفت: واکسیناسیون تب برفکی در جمعیت گاو، گوساله، گوسفند و بُز انجام که این طرح از 16 بهمن شروع و تا تاریخ 15 اسفندماه سال جاری ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه در این مرحله 25 اکیپ دولتی در استان یزد این طرح را به مرحله اجرا درمی‌آورند، افزود: بیش از 40 هزار رأس گاو و گوساله و 150 هزار رأس گوسفند و بُز واکسینه می‌شوند.

مسئول اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی استان یزد راهکار کم‌هزینه و مؤثر برای مبارزه با بیماری تب برفکی را واکسیناسیون دانست و تصریح کرد: این بیماری یکی از بیماری‌های ویروسی خطرناک دام به شمار می‌رود که باعث تب شدید، ایجاد تاول بر روی دهان، زبان و سُم دام و کاهش شدید تولیدات دام و همچنین تلفات دامی می‌شود.

موسوی بیوکی درمان این بیماری را با هزینه بالا و به‌سختی عنوان کرد و اظهار داشت: پیشگیری از این بیماری از طریق واکسیناسیون که بهترین راه برای مقابله با ضررهای اقتصادی ناشی از بیماری است.

این مسئول در پایان به دامداران یزدی توصیه کرد: با واکسیناسیون به‌موقع و جلوگیری از جابه‌جایی دام (حداقل به مدت دو هفته) پس از واکسیناسیون میزان شیوع این بیماری مُسری را می‌توان به حداقل کاهش داد./22

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار