مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان گفت: با توجه به اینکه یکی از دلایل اصلی تصادفات جاده‌ای نقص فنی موجود در خودروها است، اخذ برگ معاینه فنی خودرو توسط مالکان ناوگان باربری و مسافربری عمومی برون‌شهری ضروری است.
کد خبر: ۵۶۷۹۰۶
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸ 18 February 2018

خداداد مقبلی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: مراکز معاینه فنی خودروهای برون شهری استان کرمان تحت نظارت آنلاین سامانه‌های نظارتی و بازدیدهای کارشناسان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان برای خدمات‌دهی به ناوگان برون‌شهری در نوروز 97 آماده هستند.

وی افزود: تمامی خودروهای برون‌شهری پلاک عمومی، اعم از مسافری و باری موظفند نسبت به اخذ گواهی معاینه فنی از مراکز مجاز اقدام کنند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با اشاره به اینکه توجه به ارتقاء ایمنی و انجام اقدامات متعدد در زمینه کاهش تصادفات جاده‌ای همواره در دستور کار این اداره کل است بیان کرد: از این رو تست سلامت فنی ناوگان عمومی حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه در هنگام معاینه فنی، میزان بخش آلایندگی هوا، آزمون ترمزها، نور چراغ‌ها، تست فرمان و جلوبندی خودرو، لاستیک‌ها، کمربند ایمنی و....مورد ارزیابی قرار می‌گیرد تصریح کرد: این معاینات برای این است تا صحت عملکرد خودرو از لحاظ ایمنی و انطباق آن با استانداردهای ایمنی برابری کند.

مقبلی با اشاره به اینکه به دلیل آمار بالای تصادفات جاده‌ای که استان ما را در رده‌های بالای آمار کشوری قرار داده و هر ساله موجب کشته شدن تعداد از هموطنان در جاده‌های استان می‌شود افزود: با توجه به اینکه یکی از دلایل اصلی تصادفات جاده‌ای نقص فنی موجود در خودروها است، اخذ برگ معاینه فنی خودرو توسط مالکان ناوگان باربری و مسافربری عمومی برون‌شهری ضروری است.

منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار