طی مراسمی با حضور معاون آمار و فن آوری اطلاعات دادگستری کل استان کرمان دفتر خدمات قضائی الکترونیک در شهرستان راور افتتاح شد.
کد خبر: ۵۶۷۹۱۳
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۲ 18 February 2018

در این مراسم که رئیس دادگستری ؛دادستان ، فرماندار و جمعی از مسئولین راور حضور داشتند حمید خالقی هدف از راه اندازی اینگونه دفاتر را کاهش میزان مراجعات مردم به محاکم دانست و گفت:کلیه اقدامات راجع به ثبت پرونده های حقوقی دراین دفاتر انجام می شود و نیازی به حضور ارباب رجوع به محاکم تا زمان رسیدگی نمی باشد .

معاون آمار و فن آوری اطلاعات دادگستری کل استان کرمان گفت: در حال حاضر عمده اقدامات این دفاتر مربوط به ثبت پرونده های حقوقی و اظهار نامه است لکن ثبت پرونده های کیفری نیزبه زودی در این دفاتر انجام خواهد شد.

خالقی افزود:با توجه به مکانیزه شدن روند رسیدگی به پرونده هاو پیشرفت اساسی سیسیتم مدیریت پرونده ، استفاده از رایانه جز، لاینفک کار همکاران شده است و نمی توان نسبت به ان اهمال کرد.

این مقام قضائی افزود: از جمله اقداما ت ارزنده در سیستم قضایی راه اندازی سامانه ثناست که در آن ابلاغ اوراق قضایی به صورت شفاف والکترونیکی انجام می شود.

وی ضمن تاکید بر ثبت مشخصات مراجعین در این سامانه افزود: یکی از دغدغه های قضات در جریان رسیدگی مسئله ابلاغ اوراق قضایی به طرفین پرونده است که در صورت نقص، روند رسیدگی به تاخیر می افتد.

خالقی گفت: هرچند هنوز یکسری اشکلات در این سامانه وجود دارد اما مزیتهای ان در مقایسه با اشکلات بسیار چشمگیر بوده و نواقص ناشی از ابلاغات را کاهش می دهد

وی اظهار داشت: متوسط هزینه برای ابلاغ هر یک از اوراق قضایی بین بیست تا صد هزار ریال است که در صورت ابلاغ از طریق این سامانه هزینه ای بالغ بر صد میلیارد تومان به نفع هرینه بیت المال کاهش می یابد ضمن اینکه این امر کاهش اطاله دادرسی را نیز به دنبال خواهد داشت

خالقی گفت: حوزه قضایی راور از جمله حوزه های موفق در سطح استان است که چندین ماه متوالی حائز مقام اول و یا دوم را در سیستم مدیریت پرونده بوده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار