مدیر‌کل جهاد کشاورزی شمال استان کرمان با اشاره به ذخیره‌سازی اقلام مورد نیاز شب عید در استان کرمان گفت: مشکلی برای تامین اقلام شب عید در کرمان وجود ندارد.
کد خبر: ۵۶۸۰۸۶
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۰ 19 February 2018

عباس سعیدی امروز صبح در کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز که با حضور ذکاءاسدی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان در محل سالن پیامبر اعظم (ص) برگزار شد با اشاره به اینکه جهاد کشاورزی متولی تامین میوه است اظهار داشت: جلسات متعددی برای تنظیم بازار اقلام مصرفی برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه 700 تن سیب درختی زرد برای شب عید تامین شده است گفت: پرتقال والنسیا شمال فسادپذیری بیشتری دارد و به همین دلیل هزار و 400 تن از جنوب استان کرمان برای شب عید در سردخانه‌ها ذخیره شده است.

مدیر‌کل جهاد کشاورزی شمال استان کرمان با اشاره به اینکه گوشت مرغ برای شب عید نیز تامین شده است گفت: بیش از هزار تن برنج و شکر برای ایام پایانی سال تامین شده و هیچ مشکلی در خصوص این اقلام وجود ندارد.

وی با بیان اینکه هرگونه برنجی که بدون مجوز جهاد کشاورزی وارد شود به عنوان قاچاق محسوب می‌شود گفت: از آنجا که جهاد کشاورزی توزیع برنج را برعهده دارد مسئولیت آن نیز برعهده دارد.

سعیدی تصریح کرد: هر گونه بذر، گل و گیاهی که وارد می‌شود باید گواهی قرنطیه آن وجود داشته باشد.

در این جلسه سیدیعقوب موسوی مدیرکل جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان با تسلیت شهادت ایام فاطمیه با اشاره به اینکه بیشترین کالای قاچاق در جنوب استان کرمان وجود دارد اظهار داشت: یک هزار و 200 تن گوشت مرغ ذخیره بود که در حال حاضر یک هزار و40 تن آن موجود است.

وی با اشاره به اینکه مرزهای جنوبی استان کنترل نمی‌شود گفت: از رودبارجنوب پلاک‌گذاری احشام سنگین شروع شده و همه دستگاه‌های باید با این امر آشنا شوند.

وی با اشاره به اینکه پلاک کوبی هزار نفر شتر در جنوب استان انجام شده است گفت: 110 تن کالا در جنوب استان کشف و معدوم شده و سبب کاهش روند کالای قاچاق می شود.

مدیرکل جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان تصریح کرد: 20 فروشگاه غیرمجاز سموم کشاورزی در جنوب استان کرمان پلمپ شده است و برای سایر فروشگاه مجاز ناظر جهاد کشاورزی گذاشته شده است.

موسوی با بیان اینکه نقطه ضعف جنوب استان کرمان در قاچاق دام است گفت: باید مصوب شود که هر دامی که بدون پلاک‌کوبی است به عنوان قاچاق جلوی آن گرفته شود.

منبع: عباس سعیدی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار