عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:
انارکی محمدی گفت: مسئله معیشت اقتصاد با توجه به فشاری که بر قشر ضعیف جامعه و مشکلاتی که برای مردم به وجود آمده است شوخی بردار نیست و اگرامروز به مردم فقیر و پا برهنگان توجه نداشته باشیم، اعتراضاتی را به دنبال خواهد داشت.
کد خبر: ۵۶۸۳۵۶
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴ 19 February 2018

احمد انارکی محمدی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با راه آرمان در خصوص طولانی شدن زمان بررسی لایحه بودجه سال 97 اظهار کرد: بودجه در موعد مقرر ارائه و در کمیسیون تلفیق کارهای مربوط به آن انجام شد.

 وی با بیان اینکه با توجه به قرار گرفتن در دهه فجر بررسی لایحه به تعویق افتاد،عنوان کرد: در هفته جاری کلیه موضوعات مربوط به مباحث درآمدی بررسی و اصلاحیه آن به اتمام رسید.

انارکی محمدی ادامه داد:بخش بسیار زیادی از موضوعات هزینه ای نیز بررسی شده است و ادامه آن تا اواسط هفته آینده بررسی خواهد شد.

 عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به 29 بهمن سالروز ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری ابراز کرد: سال های متمادی است که از سوی رهبری با توجه به مسائل اقتصاد، معیشت و تولید با مضامین اقتصاد نامگذاری می شود که این مسئله نشانگر اهمیت این موضوع می باشد.

 وی با اشاره به مطالب فوق تصریح کرد: در خصوص این بحث با استفاده از ظرفیت های داخلی اقداماتی انجام شده است همچنین در زمینه های گردشگری ،حمایت از تولید، اشتغال پایدارروستایی در سال گذشته انجام شده اما انتظار بیش از این در زمینه تولید و اشتغال از دولت داریم .

 انارکی محمدی با تأکید بر اینکه در کنار این موارد مسائل مربوط به تحریم ها را نیز باید در نظر گرفت ، عنوان کرد: پس از برجام انتظار بیشتری داشتیم ولی در مبادلات بانکی و اقتصادی نتوانست آن گونه که باید جواب گو باشد.

 این نماینده مجلس در ادامه افزود:ایران بر اساس قوانین و مقررات بین الملل اقداماتی را که باید انجام می داد، انجام داد اما بدقولی و بدعهدی آنان وعنادی که نسبت به کشورایران دارند برخی از مسائل که باید انجام می شد صورت نگرفت.

 عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: امروز دولت درخصوص مسئله ارز و یکسان نبودن قیمت آن، تولید و سرمایه گذاری باید اقدام کند چرا که ریسک این مسائل بالاست و کمتر کشوری است که در این زمینه سرمایه گذاری می کند و اگر سرمایه گذاری خارجی نداشته باشیم قطعا اشتغال و رشد اقتصادی هشت درصد را نخواهیم داشت.

 انارکی محمدی در خصوص تأکید رهبری بر موضوع اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: مسئله معیشت اقتصاد با توجه به فشاری که بر قشر ضعیف جامعه و مشکلاتی که برای مردم به وجود آمده است شوخی بردار نیست و اگرامروز به مردم فقیر و پا برهنگان توجه نداشته باشیم، اعتراضاتی را به دنبال خواهد داشت.

 وی با بیان اینکه دیدیم در تجمعات اخیر برخی از اعتصاب سوء استفاده کردند، ادامه داد: پس از گذشت چهل سال از انقلاب ،دولت که شامل نظام، بدنه قوه مقننه، مجریه و قضائیه می باشد باید رصد کنند که پس از گذشت این سال ها چه اقداماتی در سطح کشور انجام شده است.

 نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس تصریح کرد: درست است که هر انقلاب مشکلات و معضلاتی دارد ولی پس از گذشت چهار دهه از انقلاب انتظار می رود که روش و سیستمی را داشته باشیم که مردم امروزه دچار مشکل نشوند.

 این مقام مسئول افزود: دغدغه امروز مقام معظم رهبری مردم و همه افراد تحصیلکرده در خانواده ها هستند و از طرف دیگر بیکاری در سطح جامعه باعث به وجود امدن فشار اجتماعی و مشکلاتی برای خانواده ها شده است که این مسائل نیز دغدغه مقام معظم رهبری است که اگر اشتغال حل شود قطعا مشکلات اجتماعی و معیشت آحاد جامعه حل خواهد شود.

منبع: راه دانا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار