شهردار کرمان با اشاره به اینکه زیرگذر آزادی ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد گفت: قرارگاه خاتم اعلام کرده تا شهریورماه این پروژه به اتمام می‌رسد.
کد خبر: ۵۶۸۳۷۹
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳ 19 February 2018

سیدمهران عالم‌زاده صبح امروز در شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان کرمان در رابطه با پروژه‌های شهری کرمان اظهار داشت: پروژه تقاطع ولیعصر(عج) که بهره‌برداری از آن انجام شد، 99 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و یک درصد رفع نقص دارد.

وی با بیان اینکه این پروژه دو فاز دارد که یک فاز آن باید تملک اراضی اطراف آن انجام شود افزود: تفاهم‌نامه با بیمارستان انجام شده است و به دلیل اینکه ساختمان جدید بیمارستان آماده نیست منتظر هستیم.

شهردار کرمان با اشاره به اینکه بحث تملک اراضی خیابان شهید رجایی در حال انجام است گفت: بحث تملک زمان‌بر است و تاکنون در این زمینه پیگیری‌ها انجام نشده است و به همین دلیل طول کشیده است.

وی تصریح کرد: اگر تملک‌ اراضی اطراف پروژه انجام شود فاز یک تقاطع غیر همسطح ولیعصر(عج) افتتاح می‌شود.

عالم‌زاده با بیان اینکه 10 میلیارد تومان برای تملک ملک‌های اطراف پروژه تقاطع ولیعصر(عج) نیاز است گفت: فاز دوم تقاطع ولیعصر(عج) بحث زیرگذر است که هنوز قرارداد ندارد و زمان آن مشخص نیست.

وی با اشاره به اینکه 20 میلیارد تومان زمین از شهرداری به فروش گذاشته‌ایم اما تاکنون یک میلیارد تومان آن به فروش رسیده است تصریح کرد: مجموع درآمد شهرداری از 650 میلیارد تومان تنها 200 میلیارد تومان درآمد شهرداری شده است و دو سوم بودجه شهرداری کرمان تحقق نیافته است.

شهردار کرمان خاطرنشان کرد: پل شهید بادپا 57 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و مشکل اصلی این پل بحث تملک است که برای آن 50 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی با بیان اینکه در تقاطع سربازان گمنام و امیرکبیر کار در حال انجام است افزود: تاسیسات برق آن‌ها مشکل دارد که 26 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

عالم‌زاده با اشاره به اینکه زیرگذر آزادی 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد گفت: قرارگاه خاتم اعلام کرده تا شهریورماه این پروژه به اتمام می‌رسد و به لحاظ عمرانی به بهره‌برداری می‌رسد و کارهای معماری آن‌ها نیز باید انجام شود.

وی تصریح کرد: 70 میلیارد تومان تملک اراضی در خیابان بهمنیار مانده است که در منطقه در حال پیگیری هستیم.

شهردار کرمان با اشاره به پروژه سیدی که سال‌های سال مانده است بیان کرد: در دوره اخیر موافقت‌نامه جدیدی با پیمانکار انجام شده است که با بررسی‌های انجام شده کوتاهی از سوی پیمانکار بوده و شهردای به توافقات خود در پرداخت عمل کرده که امیدواریم تا تیرماه سال آینده به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: تملک اراضی اطراف این پل را در حال پیگیری هستیم و یک سری مشکلات برق دارد که از سوی اداره برق پیگیری می‌شود.

مشکل اصلی پروژه‌های کرمان پول است

به گزارش تسنیم، در این جلسه محمدجواد کامیاب رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر کرمان اظهار داشت: شورا شهر و شهرداری جدید کرمان وارث پروژه‌هایی است که از قبل آغاز شده است.

وی با بیان اینکه این پروژه‌ها در دو سال قبل آغاز شده است افزود: این سوال مطرح است که چرا تملک اراضی این پروژه‌ها تا کنون انجام نشده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر کرمان با اشاره به اینکه در این نشست‌ها باید مشکلات این پروژه‌ها برطرف شود افزود: مشکل اصلی پروژه‌های شهری کرمان پول است.

منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار