رئیس دانشگاه ولی‌ عصر (عج) رفسنجان خبر داد
رئیس دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان گفت: امروز دانشکده ایران‌شناسی در دانشگاه ولی‌ عصر (عج) رفسنجان افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۵۶۹۲۲۷
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۸ 21 February 2018

محمدعلی دهقان صبح امروز در حاشیه پیش‌رویداد نخستین استارت‌آپ‌ویکند پسته رفسنجان در دانشگاه ولی‌عصر (عج) که با حضور معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه رئیس‌ جمهوری برگزار شد، اظهار داشت: این دانشگاه در سال 1370 تأسیس شد و در حال حاضر حدود 10 هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تحصیل می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه 275 نفر هیأت‌ علمی، 18 نفر استاد تمام، 38 نفر دانشیار و 178 نفر استادیار ترکیب اعضای هیأت‌ علمی دانشگاه ولی‌عصر (عج) رفسنجان هستند، بیان داشت: با گذشت 25 سال تأسیس با دانشگاه‌های همزاد رقابت خوبی داشتیم و تمام پیشرفت دانشگاه را مرهون خیرانی هستیم که در ساخت خوابگاه‌ها و دانشکده‌های مختلف همکاری کردند.

رئیس دانشگاه ولی‌عصر (عج) رفسنجان با اعلام این خبر که امروز دانشکده ایران‌شناسی افتتاح می‌شود، تصریح کرد: ایران در تمام بخش‌ها مشهور است و در زمینه‌هایی مانند معماری، اقوام، موسیقی، غذاها، حیات‌وحش و ... مباحث مفصلی است که جای کار دارد و امیدواریم، بتوانیم در این زمینه موفق باشیم.

وی ابراز داشت: در دانشکده ایران‌شناسی رشته ایران‌شناسی مقطع کارشناسی ارشد و رشته زبان‌های باستانی دایر می‌شود که موافقت اصولی آن با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انجام شده و از امروز عملاً فعالیت همکاران ما آغاز می‌شود و بیشتر در بحث تحصیلات تکمیلی در دانشکده کار می‌شود.

دهقان با اشاره به اینکه دانشگاه سعی دارد، محیط این دانشکده را گسترش دهد و موزه آن به فضای بسیار بزرگی نیاز دارد، خاطرنشان کرد: باید تولید، فروش و صادرت پسته را از سنتی به سمت مدرن‌ شدن ببریم و اگر مقاومت کنیم، مانند رودی است که ما را همراه خود می‌برد، کسی موفق است که خود را به سرعت همراه تغییر سیستم به‌روز کند.

همچنین سجاد رشیدی مدیرعامل شرکت نانو نخبگان فاتح اروند دانشگاه ولی‌عصر (عج) رفسنجان اظهار داشت: این شرکت سال 96 به نام شهدای فاتح اروند تأسیس شد، یکی از محصولات آن نانوکارواش یا نانوواش بدون آب است که روی بدنه خودرو و شیشه استفاده می‌شود، این محصول بدون نیاز به آب است.

وی اذعان داشت: این نانوکارواش می‌تواند، خودرو را با یک لیتر از محصول پنج بار شست‌وشو دهد و از جمله ویژگی‌هایی که روی شیشه‌ها و خودروها دارد، خاصیت درخشندگی، آب‌گریزی و جذب گرد و غبار کمتر است، همچنین برای سطوح سرامیک و مبلمان، کاشی و ... به شدت تمیزکننده فوق‌العاده‌ای است.

رشیدی با اشاره به اینکه نانوکارواش برای هود و اجاق‌گاز هم مورد استفاده قرار می‌گیرد و طی کمتر از پنج ثانیه سطوح را درخشان می‌کند، خاطرنشان کرد: با ترکیب تیمی متشکل از چهار نفر از فارغ‌التحصیلان دانشگاه ولی‌عصر (عج) روزانه بیش از یک‌هزار لیتر از این محصول تولید می‌شود و در حال حاضر در بخش بازاریابی خارجی از جمله امارات و کویت در تلاش هستیم.

مدیرعامل شرکت نانو نخبگان فاتح اروند دانشگاه ولی‌عصر (عج) رفسنجان با اشاره به اینکه کارگاه و آزمایشگاه اصلی ما در محل پژوهش‌سرای امام محمد باقر (ع) قرار دارد، اضافه کرد: علاقمندان می‌توانند برای خرید با دفتر مرکزی تماس بگیرند و در شهر رفسنجان اگر کسی مایل به اخذ نمایندگی باشد، استقبال می‌کنیم.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار