رئیس اتاق بازرگانی، کشاورزی صنایع و معادن استان کرمان با بیان اینکه ۵۷ شرکت دانش‌بنیان در استان کرمان داریم گفت: عدد شرکت‌های دانش‌بنیان شایسته استان نیست و باید در این زمینه کار اساسی شود.
کد خبر: ۵۶۹۶۲۴
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۰ 22 February 2018

سیدمهدی طبیب‌زاده صبح امروز در سی‌امین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در استان کرمان با بیان اینکه در سال‌های گذشته تلاش‌های جدی برای توسعه استان شده است اظهار داشت: در وضعیت امروز جامعه جا دارد به اقتصاد دانش‌بنیان در کشور توجه بیشتری شود.

وی با اشاره به اینکه کشاورزی ما نیازمند کار علمی است تصریح کرد: اگر مصرف آب کم و مصرف صحیخ آب در کشاورزی را در دستور کار قرار ندهیم بحران آب در استان بیشتر خواهد شد.

رئیس اتاق بازرگانی، کشاورزی صنایع و معادن استان کرمان با یادآوری اینکه آمار سال 95 گمرک در سیرجان، به لحاظ وجود یک شرکت دانش‌بنیان توانست ارزآوری بسیار خوبی داشته باشد بیان کرد: سایر نقاط استان هم باید به این سمت بروند.

وی با بیان اینکه 57 شرکت دانش‌بنیان در استان کرمان داریم عنوان کرد: استان کرمان رتبه یازدهم را در حوزه شرکت دانش‌بنیان در کشور را داشته و باید شرکت‌های خود را در داخل استان افزایش دهیم.

طبیب‌زاده با اشاره به وجود 170 هزار دانشجو در استان کرمان گفت: عدد شرکت‌های دانش‌بنیان شایسته استان نیست و باید در این زمینه کار اساسی شود.

وی با بیان اینکه همه امکانات برای جهش فنآورانه در استان فراهم است که باید از آن بهره گرفت افزود: تیم خوبی در استان کرمان برای توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان وجود دارد.

رئیس اتاق بازرگانی، کشاورزی صنایع و معادن استان کرمان با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان را تشکیل داده گفت: مدیران شرکت‌ها و تعدادی از جوانان فعال و نخبه کرمان با رتبه علمی بالا عضو این انجمن هستند.

به گزارش تسنیم، در این جلسه عماد جمعه‌زاده رئیس انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان استان کرمان اظهار داشت: ویژگی انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان این است که از خود شرکت‌ها تشکیل شده و از صفر تا صد درصد کار را خودشان انجام دادند و با مشکلات آشنا هستند.

رئیس انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان استان کرمان عنوان کرد: پیشنهاد داریم تا شورای عالی علم و فنآوری استان به دبیری انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان تشکیل شود تا بتوانیم کار اجرایی انجام دهیم.

منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار